bazarnews

کد خبر: ۴۵۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
رئیس هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد گمرک اظهار داشت:
نادر قاضی پور گفت:هر فردی که مدارک و مستنداتی در زمینه تخلفات گمرکی دارد اطلاعات مستندات و مدارک خود را به دفتر من در مجلس شورای اسلامی ارسال کند تا اقدامات لازم صورت بگیرد.

گروه بازرگانی بازارنیوز : نادر قاضی پور در خصوص آغاز به کار این هیات، گفت: ساختار فعلی گمرک موازی با ساختار مقابله با تحریم‌ها و اقتصاد عملیاتی نیست، سیستم این سازمان درگیر شدید بروکراسی اداری و زمان‌بر است.

استارت تحقیق و تفحص از گمرک برای جلوگیری از قاچاق کالا

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص واردات و صادرات، مبارزه با قاچاق کالا، تخلفات مالی، عدم رعایت قانون و ضوابط با بیان اینکه به منظور رونق اقتصادی و مبارزه با قاچاق کالا تحقیق و تفحص از گمرک کلید خورده است، گفت: هر فردی که مدارک و مستنداتی در زمینه تخلفات گمرکی و ایراد قانونی در زمینه عملکرد گمرک جمهوری اسلامی ایران دارد را به دفتر من در مجلس شورای اسلامی ارسال کند تا اقدامات لازم صورت بگیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدارک و مستنداتی در زمینه تخلفات گمرک و ایرادات قانونی آن به دست ما رسیده است که در جریان تحقیق و تفحص و جلسات مربوطه آنها را مطرح و بررسی می‌کنیم.

اقدامات گمرک برای جلوگیری از قاچاق کالا بررسی می‌شود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص محورهای تحقیق و تفحص از گمرک جمهوری اسلامی ایران، گفت: اقدامات گمرک برای جلوگیری از قاچاق کالا، دلایل حجم بالای قاچاق کالا از مبادی رسمی گمرک، علت عدم کارآمدی ساماندهی گمرکی و سوء استفاده از آن از طریق ارزیابی از دور و اقدامات به عمل آمده جهت اصلاح سریع آن و همچنین  اقدامات این نهاد به منظور اجرای قانون ارتقاء سلامت اداری و برخورد با متخلفین از کارکنان از محورهای تحقیق و تفحص است.

اقدامات گمرک جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از قاچاق سازمان یافته از مبادی رسمی را بررسی می‌کنیم

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص واردات و صادرات، مبارزه با قاچاق کالا، تخلفات مالی، عدم رعایت قانون و ضوابط در پایان، خاطرنشان کرد: بررسی اقدامات گمرک جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از قاچاق سازمان یافته از مبادی رسمی (گمرک) از جمله  جعل اسناد گمرک، جعل آراء هیئت‌های حل اختلاف گمرک، واگذاری سامانه جامع گمرکی و انعقاد قراردادها اعم از باسکول، انبار و سایر موارد و همچنین کارشناسان مجازی دیگر محور تحقیق و تفحص محسوب می‌شود.

 

خانه ملت

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: