bazarnews

کد خبر: ۴۵۴۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به برخی مقاومت‌ها از جانب وزارت نیرو در اجرای قانون معافیت مدارس از پرداخت بهای آب، برق و گاز مصرفی، از احتمال اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی در این رابطه برای دستگاه‌هایی که در برابر قانون مقاومت می‌‎کنند، خبر داد.

حسن بهرام‌نیا  با اشاره به اجرای قانون معافیت مدارس از پرداخت بهای آب، برق و گاز مصرفی، گفت: مجلس در بند «ی» تبصره 6 قانون بودجه سال 97 مصوب کرد که کلیه مدارس وزارت آموزش و پرورش از پرداخت هزینه مصرفی‌آب، برق و گاز در سقف یک‌هزار میلیارد ریال و با رعایت الگوی مصرف معاف باشند و همه دستگاه‌ها باید به اجرای این قانون تن دهند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه‌های بالای جاری آموزش و پرورش به ویژه در پرداخت که 97 درصد از بودجه این وزارتخانه را به خود جذب می‌کند، افزود: متأسفانه آموزش و پرورش سالانه حدود ۴۴۰ میلیارد تومان در طول یک سال تحصیلی برای  بهای آب، برق و گاز مدارس هزینه می‌کند و این معافیت با هدف رسیدن آموزش و پروش به سایر امور آموزشی انجام گرفت.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف مد نظر تصویب این قانون نیز رعایت الگوی مصرف و کاهش مصرف سوخت بود چرا که در قانون قید شده است که سقف الگوی مصرف طی دستورالعملی توسط وزارتخانه‌های نیرو، نفت و آموزش و پرورش تدوین و اجراء می‌شود.

استفاده مجلس از بعد نظارتی برای اجرای دقیق قانون

بهرام نیا با اشاره به مقاومت  برخی نهادها و دستگاه‎‌ها از اجرای معافیت‌ها در نظام اجرایی، به اظهار نظر معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص کارشکنی و مقاومت وزارت نیرو از اجرای این قانون اشاره و تصریح کرد: قطعا مجلس از بعد نظارتی خود در راستای اجرای این قانون  استفاده خواهد کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: قطعا در این راستا مجلس می‌تواند از ماده 234 آیین نامه داخلی استفاده کند و مسئله را به قوه قضاییه ارجاع دهد.

به گزارش خانه ملت، در بند «ی» تبصره 6 قانون بودجه آمده است که در در سال ۱۳۹۷ کلیه مدارس وزارت آموزش و پرورش از پرداخت هزینه مصرفی‌آب، برق و گاز در سقف یک‌هزار میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با رعایت الگوی مصرف معاف می‌باشند. سقف الگوی مصرف طی دستورالعملی توسط وزارتخانه‌های نیرو، نفت و آموزش و پرورش تدوین و اجراء می‌شود.

 

خانه‌ملت

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: