bazarnews

کد خبر: ۴۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
معاونت کسب و کار اتاق تهران در گزارشی اعلام کرد مرکز تماس 1866 اتاق تهران در 10 ماه نخست سال به 150 هزار تماس ورودی پاسخ داده و بیش از 47 هزار تماس خروجی با اعضای اتاق برقرار کرده است.

در اوایل سال 1395 با شماره چهاررقمی 1866 فعالیت خود را آغاز کرد تا با راهنمایی و پاسخ به سوالات اعضا و فعالان اقتصادی مسیر ارتباط اعضا با اتاق را هموارتر کند، ابهامات آنها را رفع کرده و حلقه اتصال فعالان اقتصادی بخش خصوصی با مشاوران اتاق تهران باشد.
به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، پس از ایجاد واحد مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در معاونت کسب و کار اتاق تهران، این مرکز نیز با تغییر مکان و افزایش تعداد نیرو، پاسخگوی پرسش‌های فعالان اقتصادی شد. به صورتی که تعداد تماس روزانه با این مرکز از سال 95 تاکنون تقریبا سه برابر شده است. توسعه این مرکز، اتاق تهران را به اتاقی پاسخگو در نزد اعضا تبدیل کرده است که هیچ‌گونه پرسش، ابهام و درخواست مشاوره‌ای را بدون پاسخ نمی‌گذارد.
معاونت کسب‌وکار اتاق تهران به تازگی گزارشی از عملکرد مرکز تماس 1866 ارائه کرده است که نشان می‌دهد بالغ بر 150 هزار تماس ورودی در 10 ماه اول سال 97 با این مرکز برقرار شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 برابر شده است و این میزان تماس از موثر بودن این کانال ارتباطی با فعالان اقتصادی خبر می‌دهد. در ضمن میانگین پاسخگویی به تماس‌ها بیش از 93 درصد و میانگین زمان مکالمه در هر تماس 2:53 دقیقه بوده است.
گزارش آماری معاونت کسب و کار اتاق تهران نشان می‌دهد بیشترین تماس‌های ورودی به مرکز 1866 مربوط به فرآیند صدور و تمدید کارت بازرگانی و پرداخت الکترونیک است. این سوالات دامنه مختلفی از نحوه صدور، تمدید، تغییر، صدور المثنی، انتقال، ابطال و بررسی وضعیت کارت را در برمی‌گیرد. به طوری که نزدیک به 80 درصد تماس‌ها با سامانه 1866 اتاق تهران، مربوط به پرسش‌های مرتبط با مسایل کارت بازرگانی و عضویت است. بررسی سوالات فعالان اقتصادی البته نشان‌دهنده برخی مشکلات احتمالی یا مقطعی سامانه هوشمند یکپارچه و سراسری کارت بازرگانی است، با این حال این میزان، نشان از اعتماد اعضا به مرکز تماس است.
فعالان اقتصادی پس از مسایل مربوط به کارت بازرگانی برای دریافت آدرس و تلفن سازمان‌ها و نهادهای دولتی نیز با مرکز 1866 اتاق تهران تماس می‌گیرند و برابر آمار رده دوم پرسش‌ها به این موضوع اختصاص دارد. مشاوره‌های بانکی، حقوقی، گمرکی، واردات و صادرات و ... نیز در رده‌های بعدی سوالات پرسیده از نظر تعداد قرار می‌گیرند.
سیستم نرم‌افزاری CRM مرکز تماس 1866 اتاق تهران به‌گونه‌ای طراحی شده است که برای هر تماس‌گیرنده یک پرونده کاری ایجاد خواهد شد و سابقه ارتباط فعالان اقتصادی با این مرکز، برای خدمات‌دهی بهتر و دقیق‌تر به ثبت می‌رسد. برابر آمار موجود نزدیک به 90 درصد از سوالات مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی توسط کارشناسان مرکز تماس پاسخ داده می‌شود که نشان از تسلط ایشان بر امور جاری دارد و تنها 10 درصد از تماس‌ها نیاز به ثبت و ارجاع به کارشناسان و مشاوران اتاق تهران دارد. سوالات ارجاع شده به کارشناسان اتاق در کمتر از یک روز کاری توسط لایه دوم کارشناسی پیگیری و پاسخ داده می‌شود و سپس توسط اپراتورهای مرکز تماس با اعضا تماس گرفته و پاسخ در اختیارشان قرار داده می‌شود که خود موجب کاهش مراجعه حضوری و اتلاف زمان اعضای محترم است.
مرکز تماس اتاق تهران علاوه بر پاسخگویی تما‌س‌های ورودی از سوی فعالان اقتصادی در موارد خاص برای اطلاع‌رسانی هدفمند با دارندگان کارت بازرگانی و اعضای اتاق نیز تماس برقرار می‌کنند. این مرکز برای اطلاع‌رسانی موارد مختلفی چون طرح ملی پایش محیط کسب و کار، میزان رضایتمندی از خدمات اتاق تهران مانند مشاوره‌های مالیاتی و تامین اجتماعی، طرح پویش تجمیع موانع کسب و کار و ... با اعضای اتاق تهران تماس گرفته و نظر آنان را جویا شده است. در سال 97 بیش از 47 هزار تماس خروجی حجهت اطلاع‌رسانی و نظرسنجی توسط مرکز تماس اتاق تهران انجام شده است.

 مرکز تماس اتاق بازرگانی تهران /

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: