bazarnews

کد خبر: ۴۷۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
معرفی کتاب/
این کتاب به بررسی نظریه‌های متفاوت کینزی و کلاسیکی و دیدگاه چند چهره سرشناس اقتصادی نظیر کینز، ویکسل، هیکس و فیشر و بررسی نظرات متفاوت هر یک در مورد پارامترهای مهم و تاثیر گذار در اقتصاد چون نرخ بهره،‌سطح قیمت‌ها و اشتغال می‌پردازد.

گروه اقتصاد کلان بازار نیوز: شاید از بیرون اقتصاد علمی خشک به نظر برسد اما اگر مطالعه در مورد اقتصاد را با کتاب‌های خوب و خواندنی شروع کنید، جذب آن خواهید شد. بازار نیوز بصورت روزانه کتاب‌هایی در حوزه‌ی اقتصاد که تاثیر زیادی بر تفکر جهانی گذاشته‌اند را معرفی می‌کند.

اقتصاد کلان کلاسیک نوشته آهیاکپور (James C.W.Ahiakpor) استاد دانشگاه ایالتی کالیفرنیا است. او به مباحثی همچون اقتصاد پولی، اقتصاد کلان، اقتصاد توسعه و تاریخ عقاید اقتصادی علاقه مند است. این کتاب به بررسی نظریه‌های متفاوت کینزی و کلاسیکی و دیدگاه چند چهره سرشناس اقتصادی نظیر کینز، ویکسل، هیکس و فیشر و بررسی نظرات متفاوت هر یک در مورد پارامترهای مهم و تاثیر گذار در اقتصاد چون نرخ بهره،‌سطح قیمت‌ها و اشتغال می‌پردازد. همواره در اقتصاد دو مکتب کلاسیکی و کینزی بر سر موضوعات و پارامترهای اقتصاد کشمکش علمی داشتند. همین مباحثه‌های گوناگون باعث به وجود آمدن دیدگاه‌های متفاوت در مورد پارامترهای مهم اقتصاد کلان شدند. به عنوان مثال می‌توان به دیدگاه‌های متفاوت مکتب کلاسیک و مکتب کینزی در مورد اشتغال اشاره کرد که باعث تقسیم‌بندی اشتغال به دو سطح اشتغال کامل و اشتغال ناقص شده است. کتاب همچنین به بررسی اقتصاد کلان مدرن در مورد مسائل جدید اقتصاد کلان می‌پردازد.

اقتصاد کلان کلاسیک (برخی تغییرات مدرن)

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: