bazarnews

کد خبر: ۴۷۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
نایب رئیس اتاق ایران و چین به ساز و کار مالی ایران و اروپا اشاره کرد و بیان داشت: این ساز و کار قطعا نکات مثبتی دارد و هر نوع شکافی در این دیوار تحریم یک نوع موفقیت است.

برنامه «گفت و گوی اقتصادی» رادیو گفت و گو با موضوع نگاهی به افتتاح نهاد مالی ایران و اروپا منتسب به اینستکس و با حضور مجید رضا حریری نایب رئیس اتاق ایران و چین به روی آنتن رفت.
مجید رضا حریری در آغاز با بیان اینکه اتفاقات سیاسی روی اقتصاد ایران فشار آورده است، گفت: علت این موضوع آن است که اقتصاد ایران ضعیف است و فی النفسه مریض است. اقتصاد ایران لااقل از دهه پنجاه دچار مشکل است زیرا اقتصاد کشور یک اقتصاد نفتی و دولتی است و هیچ وقت آن را با حضور مردم، بیمه نکرده ایم در حالی که اگر چنین کاری را انجام دهیم، غربی ها نمی توانند با مردم مقابله کنند.
وی بیان کرد: متاسفانه سیاسیون کشور وقتی می ¬¬¬خواهند درباره اقتصاد صحبت کنند کاری به شرایط ندارند و فقط بر اساس شرایط سیاسی صحبت می کنند یعنی اگر دولت متبوع خودش روی کار باشد، تعریف می کند و اگر نباشد، از بدی های آن می گویند.
نایب رئیس اتاق ایران و چین در گفتگو با رادیو گفت و گو به ساز و کار مالی ایران و اروپا اشاره کرد و بیان داشت: این ساز و کار قطعا نکات مثبتی دارد و هر نوع شکافی در این دیوار تحریم، نوعی موفقیت است. اینکه این شکاف کوچک یا بزرگ است، باید به این توجه کنیم که اندازه ما چقدر است و چقدر زورمان می رسد.
وی با تصریح بر اینکه اندازه ایران در اقتصاد دنیا کوچک است، اظهار داشت: همه دولت ها با افتخار این اندازه را کوچکتر می کنند و اعلام می کنند امسال واردات این میزان کاهش پیدا کرده است. شرکت های اروپا قطعا آمریکا را به ایران ترجیح نمی دهند و ایران هم مجبور است نفت خام و مواد معدنی خام بفروشد.
نایب رئیس اتاق ایران و چین خاطرنشان کرد: برای سال ها، مسئولین کشور مانع حضور شرکت های بزرگ بین المللی در کشور شدند زیرا هر شرکتی که قصد حضور در ایران را داشت، گفتند صهیونیستی است در حالی که اگر سرمایه های شرکت های اروپایی در ایران بود، امروز می توانستیم از آن ها به عنوان سپر استفاده کنیم.
حریری تصریح کرد: نداشتن دیدگاه استراتژیک در حوزه اقتصاد و اقتصاد سیاسی، اقتصاد ایران را در دنیا تبدیل به بی اهمیت ترین اقتصادها کرده است و به راحتی هر کسی می تواند چشمش را روی ما ببندد.

فصل اقتصاد/

برچسب ها: اتاق بازرگانی ، ایران ، چین ، SPV
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: