bazarnews

کد خبر: ۴۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
نماینده مردم پاکدشت در مجلس در گفتگو با بازار نیوز
نماینده مردم پاکدشت در مجلس گفت: مشکلات ناشی از عدم رونق تولیدات داخلی به دلیل سیاست های دولت قبل بوده است.
یارانه به تولید داخلی تزریق شود/ سود تسهیلات را کاهش دهیدمحمد قمی در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز اظهار داشت: صادرات کم و واردات بی‌رویه کالا از خارج، مشکلات بسیاری برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است و همه این مسائل به سیاست های دولتمردان دوره قبل بر می گردد و باعث شده تا به بخش تولید داخلی لطمه های جبران ناپذیری وارد شود.

وی در ادامه گفت: یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری به آن تاکید ویژه ای دارد مسئله تولید داخلی است و این مهم را یکی از پایه های اصلی اقتصاد مقاومتی می داند اما متاسفانه مشکلاتی مانع کار تولید کنندگان است که باید در وهله اول آنها برطرف شود.

قمی در ادامه تاکید کرد: مسله اول به مردم باز می گردد، چرا که وضعیت اقتصادی مردم خوب نیست و قدرت خرید مردم هم بالطبع پایین می آید ضمن اینکه بسیاری از تولیدکنندگان برای کار تولید به بانک ها بدهکارند و به واسطه چک های برگشتی و عدم فروش محصولات تولیدی اموال آنها مصادره می شود و در گردش پول ملی دچار مشکل می شوند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس در این خصوص تصریح کرد: مالیات ها هم متناسب با بخش تولید نیست، البته این به معنی این نیست که دولت از تولیدکننده ها مالیاتی دریافت نکند، بلکه باید تولیدکننده داخلی از میزان فروش محصولات خود سود عایدش شود و انگیزه لازم برای ادامه کار را داشته باشد ضمن اینکه باید هزینه های بیمه را هم از میزان فروش تولیداتش پرداخت کند.

تولیدکنندگان سود بانکی تسهیلات را با کارمزد 24 درصد پرداخت می کنند و سوی باید سود حاصل از فروش را صرف پرداخت کارمزد کنند آن هم در این وضعیت نابسامان اقتصادی!

وی در خصوص راهکار دولت برای کمک به تولید کننده ها گفت: باید در مرحله اول از واردات بی روحیه و قاچاق کالا جلوگیری شود و از طرفی بانک ها علاوه بر کارمزد کم، برای پرداخت سود تسهیلات به تولید کنندگان مهلت بازپرداخت بدهند. هر چند که فسادهای مالی عده ای از مسئولین که در راس کار بودند باعث شد تا فشار کار بر دوش تولیدکننده زیاد شود.

قمی تاکید کرد: کشاورزان، دامداران، صنعت‌گران و تولیدکنندگان که به واسطه اوضاع اقتصادی مجبور شده اند تولید را کنار بگذارند و دولت برای رونق و کمک به این اقشار که به دنبال پویایی چرخه اقتصادی هستند، باید یارانه مردمی را به این بخش تزریق کند تا با ایجاد اشتغال گامی در جهت جلوگیری از کارخانه ها و کمک به تولیدکنند گان داشته باشد. هرچند که نباید منکر این شد که یارانه و کمک های مردمی نباید از اقشار ضعیف جامعه مثل کمیته امداد و بهزیستی دریغ شود.

نکته دیگر این که تسهیلات بانکی، گمرکی و مالیات لازم و ملزوم همدیگر هستند پس باید دولت باید علاوه بر فراهم کردن فراهم کردن مواد اولیه با تولیدکننده ها مدارا کند.

وی در پایان افزود: راه اندازی تولیدات داخلی در کشور در راستای اقتصاد مقاومتی زیر ساخت های لازم را برای ایجاد اشتغال در کشور را مهیا می کند ضمن اینکه با پرداختن به موضوع صادرات قطعا وابستگی ما به فروش نفت کمتر خواهد شد.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: