bazarnews

کد خبر: ۴۹۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو مطرح کرد:
مهدی دادفر از نفوذ قطعه سازان در صنعت خودرو و وابستگی این صنعت خبر داد.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز: به گفته مهدی دادفر، به دلیل عدم مدیریت در صنعت خودرو سازی این صنعت به شدت به قطعه سازان وابسته شده و قطعه سازان ضریب نفوذ بالایی در این حوزه دارند . 

وی ادامه داد : قطعه سازان از تکنولوژی و تغییرات در حوزه صنعت استقبال نمی کنند و علاقمند هستند خط تولید با همین رویه ادامه داشته باشد چراکه با هر تغییری که از سوی مراکز تحقیقات خودرو سازی ارائه شود آنان مجبور به تغییر در خط تولید هستند . به عنوان مثال اگر خودرو دنا با ۱۰ مدل تولید شود می بایست قطعه سازان مبادرت به تولیدات با تنوع بیشتری شوند که مورد پسند آنان نیست . 

وی از سود قابل ملاحظه در بخش تامین قطعات و قطعه سازی خبر داد و افزود : علیرغم مطالبات بالای قطعه سازان از شرکت های خودروسازی این حوزه بسیار پرسود بوده و قطعه سازان حاضر به دریافت مطالبات خود تا مدت زمان ۸ ماهه و یک ساله هستند . 

وی افزود: ۱۰ شرکت قطعه سازی ۹۰ درصد تامین قطعات ۲ شرکت خودروسازی را بر عهده دارند که این موجب افزایش قدرت آنان در انجمن قطعه سازان، وزارت صنعت و شرکت های خودروسازی است . 

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو برتولید و واردات خودروهایی متناسب با نیاز مشتری تاکید کرد و افزود: یکی از ضروریات خوروی تولیدی و یا وارداتی در نظر گرفتن قدرت خرید و نیازهای چهار دهک جامعه است و مصرف کننده می بایست خورویی در اختیار داشته باشد که بهینه ، کم مصرف و قیمت متناسب داشته باشد . 

وی ضمن انتقاد از وزارت صنعت در حوزه خودروسازی افزود: به دلیل ناآگاهی و دخالت های نامناسب وزارت صنعت در حوزه های قطعه سازی ، مواد اولیه و خوردوسازی این صنعت دچار مشکل شده است 

 

رادیو اقتصاد

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: