bazarnews

کد خبر: ۴۹۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کشاورزان به عنوان سنگرداران واقعی اقتصاد نقش بی بدیلی در استقلال و عدم وابستگی کشور ایفا می‌کنند.
اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین تجلیل از تولیدکنندگان و بهره برداری نمونه بخش کشاورزی استان افزود: چهارمحال و بختیاری در حوزه کشاورزی و شیلات ظرفیت‌های قابل توجهی دارد که می‌توان با بهره گیری از این ظرفیت ها، زمینه اشتغال و توسعه را فراهم کرد.

وی با قدردانی از تلاش فعالان عرصه کشاورزی استان گفت: کشاورزان به عنوان سنگرداران واقعی اقتصاد کشور نقش بی بدیلی در استقلال و عدم وابستگی کشور ایفا می‌کنند.

عباسی با اشاره به جایگاه بخش کشاورزی در استقلال غذایی و خودکفایی کشور اضافه کرد: در همین راستا بیشترین حمایت‌های دولت به بخش کشاورزی معطوف شده و ظرفیت تولید بخش کشاورزی با حمایت‌های دولت افزایش یافته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مهمترین ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان شامل کسب رتبه نخست بادام آبی کشور با ۲۴ هزار تن در سال، رتبه ششم تولید قارچ خوراکی با سالانه هفت هزار تن، تولید ۲۵۰ تن شیر معادل سه و دو دهم درصد شیر کشور، تولید ۲۱ هزار و ۲۰۰ تن گوشت قرمز، ۲۷ هزار تن گوشت مرغ و تولید یک هزار و ۵۰۰ تن عسل به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه میانگین اشتغال کشور در بخش کشاورزی ۱۶ تا ۱۸ درصد است، گفت: این بخش ۲۲ درصد اشتغال چهارمحال و بختیاری را به خود اختصاص داده که حاکی از ظرفیت بالای اشتغال این بخش در استان است.

آیین تجلیل از ۳۵ نفر از تولیدکنندگان و بهره برداران نمونه بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری، با حضور نبی الله خون میرزایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: