bazarnews

کد خبر: ۵۰۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
در حالی شاهد ثبات نسبی در صادرات فرآورده های نفتی پس از شروع تحریم ها هستیم که چندی پیش وزیر نفت در نشست خبری عنوان کرده بود «در شرایط تحریم، صادرات فرآورده های نفتی، سخت تر از صادرات نفت خام است.»

 

در بهمن ماه بود که وزیر نفت در نشست خبری در واکنش به این موضوع که وی دشمن پالایشگاه سازی است گفت: «در شرایط تحریم، صادرات فرآورده های نفتی، سخت تر از صادرات نفت خام است.» اما با نگاهی به صورت مالی شرکت های پالایشی و پتروشیمی در می یابیم که این شرکت ها در حال انجام صادرات هستند و فروش این محصولات متوقف نشده است.

زنگنه در پاسخ به این سوال خبرنگار اقتصادآنلاین در خصوص صادرات فرآروده های نفتی پس از تحریم ها گفت: صادرات فرآورده های نفتی با تلاش های انجام شده در حال حاضر انجام می شود اما همچنان سخت تر از صادرات نفت خام است. وزیر نفت با اذعان به این موضوع که صاردات فرآورده های نفتی کاهش چشمگیری در رابطه با اعمال تحریم ها نداشته گفت: یکی از دلایل افزایش صادرات محصولات پتروشیمی و پالایشی، افزایش نرخ دلار از 4200 تومان به هشت هزار تومان است.

زنگنه با قبول این موضوع که صادرات فرآورده های نفتی همچنان در حال پیگیری است و چندان هم سخت تر از صادرات نفت خام نیست گفت: البته باید بگویم که تلاش های بسیاری برای تداوم روند صادارت فرآورده های نفتی در این مدت انجام شده است. وزیر نفت اما یکی از دلایل سخت تر بودن صادرات فراورده های نفتی را نداشتن معافیت دانست و گفت: همانطور که می دانید ما در فروش نفت خام معافیت داریم اما در صادرات فرآورده های نفتی این معافیت را نداریم. ولی ترفندهای بسیاری را به کار بستیم تا این صادرات متوقف نشود.

وی همچنین در پاسخ به سوال اقتصادآنلاین پیرامون افزایش قیمت بنزین در ادامه افزایش CNG گفت: من مدافع افزایش قیمت CNG نیستم چراکه مزیت رقابتی گاز از بین می رود. اما اینکه بگوییم با افزایش قیمت CNG نرخ بنزین نیز افزایش می یابد قطعی نیست.

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: