bazarnews

کد خبر: ۵۳۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۲
در نشست بررسی سیاست‌های ارزی دولت مطرح شد:
صمصامی گفت: بخش قابل توجهی از ارز‌های صادرات غیر نفتی وارد کشور نشد یا صرف زمینه‌های دیگری شد که اصلا کشور به آن نیاز نداشت. به این اتفاق فاجعه مدیریت ارزی در اقتصاد ایران می‌گویند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: نخستین جلسه از سلسله نشست‌های اقتصادی بازارنیوز با موضوع ارزیابی سیاست‌های ارزی دولت در سال ۹۷ با سخنرانی حسین صمصامی، سرپرست سابق وزارت اقتصاد و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، در بازارنیوز برگزار شد.

صمصامی در بخشی از صحبتهای خود با اشاره به عدم توفیق بانک مرکزی در بازگشت ارز حاصل از صادرات، گفت : سیاست‌هایی که بانک مرکزی اجرا کرد عمدتا روی بازگشت ارز متمرکز شد که متاسفانه موفق نبود. آنچه که در عمل اتفاق افتاد، بخش قابل توجهی از ارزهای صادرات غیر نفتی وارد کشور نشد یا صرف زمینه‌های دیگری شد که اصلا کشور به آن نیاز نداشت. به این اتفاق فاجعه مدیریت ارزی در اقتصاد ایران می‌گویند.

وی افزود : در شرایطی که کمبود منابع ارزی داریم و مورد شدیدترین تحریم‌ها قرار گرفتیم، متاسفانه همین روندها در سال جاری و سال‌های بعد هم ادامه دارد. بانک مرکزی مشوق های ارزی را مجددا امسال تمدید کرده و اصرار دارد که بتواند ارز بیشتری را با نرخ بالا در سامانه نیما وارد کند؛ البته استدلالشان این است که در مدت کوتاه اسفند ماه تا الان که این کار را کردند حدود یک میلیارد بیشتر وارد شده ولی آیا این یک میلیارد به خاطر این است یا چیز دیگر؟! الله اعلم...

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: