bazarnews

کد خبر: ۵۴۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
در حالی ماه میلادی گذشته، کشورهای عضو اوپک با کاهش ۳۷۰ هزار بشکه در روز به کف تولید ۵ ساله خود بازگشتند که رکوردزنی ها در تولید نفت آمریکا، سبب کم رنگ شدن تلاش اوپک برای کاهش تولید و افزایش قیمت شده است.

مطابق با جدیدترین گزارش ها، تولید نفت اوپک در ماه می به رقم 29 میلیون و 77 هزار بشکه در روز رسید که این رقم کاهش 370 هزار بشکه ای را نسبت به ماه گذشته نشان می دهد. گفتنی است طبق امارهای تولید نفت توسط اوپک در سال های گذشته، این مقدار از تولید کمترین میزان ۵ سال اخیر ( از مارس ۲۰۱۴ ) است.

بر اساس این اطلاعات، از نظر درصدی، ایران رکورد دار بیشترین کاهش تولید در ماه میلادی گذشته است چراکه شاهد کاهش 250 هزار بشکه ای تولید در ماه می از سوی ایران هستیم که این رقم برابر با 10 درصد میزان تولید در ماه آوریل.

عربستان نیز در ادامه استراتژی کاهش تولید خود، ماه می نیز اقدام به کاستن 250 هزار بشکه نفت نمود که این رقم معادل 2.5 درصد از کل تولیدات این کشور در ماه اوریل است.

از سوی دیگر اما عراق در این ماه باز هم به روند افزایشی تولید خود ادامه داد و مجموع تولید خود در ماه می را به رقم 4 میلیون 650 هزار بشکه در روز رساند. این در حالی است که تولیدعراق در ماه اوریل برابر با 4 میلیون و 600 هزار بشکه در روز بود. در این بین کویت و انگولا نیز تا حدی افزایش تولید را در ماته میلادی گذشته تجربه کردند.

همه این ها در حالی است که به گزارش خبرگزاری CNN  تولید نفت آمریکا تا پایان ۲۰۱۹ به ۱۳.۴ میلیون بشکه در روز می‌رسد. گفتنی است تولید نفت آمریکا در حال رسیدن به رکورد ۱۳.۴ میلیون بشکه در روز تا پایان ۲۰۱۹ است. از سوی دیگر اما اوپک مجبور است روند کاهش تولید خود را ادامه دهد تا قیمت را بالا ببرد.

اقتصادآنلاین

برچسب ها: عربستان ، کویت ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: