bazarnews

کد خبر: ۵۵۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد:
گفت:در سالهای 90 و 91 پیشنهاد ما  این بود که ارز در بورس عرضه و کشف قیمت شود که دولت وقت، این سخن را از ما نپذیرفت. بورس یک بازار شفاف است، قدرت نقد شوندگی هم در این بازار بسیار بالاست و خیلی راحت تر می توان در آنجا جلوی نوسانات این چنینی را گرفت. حالا بازار متشکل ارزی هم ظاهرا از طریق سامانه بورس می خواهد وارد شود.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز:غلامرضا مصباحی مقدم، در ارتباط با بازار متشکل ارزی گفت: تشکیل بازار متشکل ارزی، اثر مثبتی روی قیمت ارز در بازار خواهد گذاشت. وقتی نرخ ارز در بازار آزاد نوسان پیدا می کند، علتش نبود چنین ساز و کاری است.

وی اظهار داشت: در سالهای 90 و 91 پیشنهاد ما  این بود که ارز در بورس عرضه و کشف قیمت شود که دولت وقت، این سخن را از ما نپذیرفت. بورس یک بازار شفاف است، قدرت نقد شوندگی هم در این بازار بسیار بالاست و خیلی راحت تر می توان در آنجا جلوی نوسانات این چنینی را گرفت. حالا بازار متشکل ارزی هم ظاهرا از طریق سامانه بورس می خواهد وارد شود.

مصباحی مقدم ادامه داد: من معتقدم تشکیل این بازار که همه عرضه کنندگان و تقاضا کنندگان در این بازار عرضه و تقاضای خودشان را انجام بدهند، قیمت ها را متعادل می کند. این تعادل نسبت به وضعیت فعلی بازار آزاد ارز یک تعادل رو به کاهش است نه رو به افزایش. زیرا شرایط اقتصادی ما اجازه افزایش نمی دهد. اگر فرضا قیمت بخواهد افزایش پیدا کند بازار تولیدی و صادرات ما کشش ندارد. بنابراین تعادل رو به کاهش است. طبعا این کاهش با یک روند ملایمی همراه خواهد بود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: