bazarnews

کد خبر: ۵۶۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
رئیس کل بانک مرکزی در برنامه تلویزیونی دستخط:
همتی: ما رسانه ها را بر خط نکردیم، این محبت رسانه هاست. رسانه ها شرایط کشور را درک می کنند که این خیلی مهم است.

گروه بورس،بانک و بیمه بازارنیوز: عبدالناصر همتی،رئیس کل بانک مرکزی،در برنامه دستخط حضور یافت و به سوالات مجری این برنامه پاسخ داد. بخشی از این برنامه در ادامه می آید:

*رسانه ها به بانک مرکزی لطف دارند/من رسانه ها را سرخط نکردم

رنجبران، مجری برنامه در مورد عملکرد بانک مرکزی، پرسید : سه نظر در باره وی در بانک مرکزی وجود دارد.عده ای می گویند شما موفق بودید و سکان کار را در بدترین شرایط به دست گرفتید و به ثباتی رساندید. برخی اعتقاد دارند اتفاقی خاصی نیفتاده و شما فقط پول تزریق کردید و از روش هایی استفاده می کنید که ممکن است بعدا ثبات نداشته باشد. نظر دیگر هم این است که آقای همتی به دلیل سابقه رسانه ای که دارد، رسانه ها را سر خط کرده و با کار رسانه پیش می رود.کدام را قبول دارید،گفت: گزینه اول و آخر را قبول دارم.اول درباره گزینه سوم بگویم.ما رسانه ها را بر خط نکردیم، این محبت رسانه هاست. رسانه ها شرایط کشور را درک می کنند که این خیلی مهم است.

*برای مدیریت بانک مرکزی، تمام داشته های تجربی و علمی خود را به کار گرفتم

وی افزود:  قسمت اول قضاوت مردم و کارشناسان است.امیدواریم که بتوانیم.من هرچه که توان داشتم گذاشتم؛روز اولی که آمدم گفتم تمام داشته های علمی و تجربی ام را می گذارم که در این مسیر بتوانیم موفق باشیم.

*رهبری و رئیس جمهور از عملکرد بانک مرکزی رضایت دارند

همتی ادامه داد: من اطلاع دارم مقام معظم رهبری و رییس جمهور،همه از عملکرد بانک مرکزی رضایت دارند.البته همچنان عملکردمان مطلوب نیست.من هیچگاه نگفتم که مطلوب است.ابزار و توانایی های ما محدود است. مشکلات شرایط و آن چیزی که به ما به ارث رسیده است، خیلی زیاد است و ما باید بتوانیم در این مشکلات و فشارها کاری کنیم که به نفع مردم باشد. فکر می کنم به حدی که لازم بوده انجام دادیم ولی کارهای مهم دیگری مانده که ان شاالله انجام می دهیم.

*ارز تزریق نمی کنم/تدبیری به کار نمی گیرم که مشکل ایجاد کند

رئیس بانک مرکزی در پایان گفت: اما راجع به قسمت دوم،گفتید که ارز تزریق می کنید؛خیر اینطور نیست.بعدا قضاوت خواهند کرد.من اطلاعات این مسائل را نمی توانم بگویم چون مخالفان سوءاستفاده می کنند. ولی مطمئن باشید که من تدبیری به کار نمی گیرم که خدایی ناکرده مشکل ایجاد شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: