bazarnews

کد خبر: ۵۷۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
معاون اقتصادی دادستان کل کشور گفت : در بررسی حساب یک فرد، متوجه شدیم، هیچ تراکنشی نداشته و هیچ پولی برداشت نکرده است ولی یک نفر دیگر با وکالت بلاعزلی که از او دارد، تمام اختیارات حساب او را در دست دارد. حتی پیامک تراکنش‌ها هم به شماره صاحب حساب ارسال نمی‌شود و به دست خود وکیل می‌رسد؛ لذا باید به این موارد رسیدگی کرد.
گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: پیمان نوری، معاون اقتصادی دادستان کل کشور، در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز، دفاتر ثبت اسناد را یکی از مشکلات قدیمی در موضوع حساب‌های اجاره‌ای دانست و گفت: یکی از مشکلاتی که ما از گذشته داشتیم همین دفاتر ثبت اسناد رسمی است. البته در حال حاضر اوضاع خیلی بهتر شده است. پس از انقلابی که در سال‌های قبل در حوزه ثبت اسناد انجام شد و کار‌ها از حالت دفتری و کاغذی خارج شده و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، خیلی جلو افتادیم.

ببینید : آموزش کلاهبرداری در سریال تلویزیون!




*کشور‌های صنعتی هم باگ دارند

نوری گفت: هیچ سیستم صد درصدی مصونی را در دنیا پیدا نمی‌کنید که خللی نداشته باشد، حتی کشور‌های صنعتی پیشرفته هم باگ‌های خودشان را دارند. اما در آن کشورها، معمولا به این علت به اختلالات رسیدگی نمی شود که صرفه اقتصادی ندارد. مثلا صد میلیون مالیات است، من باید برای حل اختلال، ۲۰۰ میلیون هزینه کنم، این توجیه اقتصادی ندارد.

*تا زمانی که وکالت بلا عزل باشد مشکلات حل نمی‌شود

نوری وکالت بلاعزل را  مشکل اساسی نظام حقوقی دانست و گفت: دفاتر ثبت اسناد رسمی یکی از مواردی است که باید به مکانیسم‌ها و نحوه تصمیم گیری‌های آن رسیدگی شود. تا زمانی که وکالت بلاعزل در سیستم حقوقی ما وجود دارد، بسیاری از این مسائل را نمی‌توانیم جمع کنیم! مثلا اگر بخواهیم جلوی وکالت حساب بانکی را بگیریم، پشت صحنه طرف وکالت بلاعزل داده و تمام اختیارات حساب و کتابش را در اختیار فرد دیگری می‌گذارد.

*پیامک تراکنش‌ها هم به دست وکیل می‌رسد

نوری در پایان از ضرورت رسیدگی به مشکلات حقوقی گفت و اظهار داشت: مثلا ما در بررسی حساب یک فرد، متوجه شدیم، هیچ تراکنشی نداشته و هیچ پولی برداشت نکرده است ولی یک نفر دیگر با وکالت بلاعزلی که از او دارد، تمام اختیارات حساب او را در دست دارد. حتی پیامک تراکنش‌ها هم به شماره صاحب حساب ارسال نمی‌شود و به دست خود وکیل می‌رسد؛ لذا باید به این موارد رسیدگی کرد.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: