bazarnews

کد خبر: ۵۸۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
حمد ابراهیم بخکشی در بازدید از سد هراز ضمن تشریح اهداف مهم این پروژه از جمله تامین آب زراعی یکصد هزار متر مربع زمین کشاورزی و تامین آب شرب 14 شهر و 500 روستا منطقه و همچنین تامین انرژی برقابی به میزان 25 مگابایت ،کنترل سیلاب و بهبود شرایط زیست محیطی گفت: هم اکنون عمده کارهای مورد نیاز برای احداث سد از جمله ایجاد سیستم انحراف ، تونل های دسترسی و سرریز ، تونل نیروگاه و فراز بند به اتمام رسیده و عملیات خاکریز ی سد از سال گذشته شروع شده و هم اکنون 22 متر از 150 متر از ارتفاع سد انجام شده است.


یخکشی حجم تنظیمی سد هراز را 650 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: این سد 14 درصد از آب سطحی استان را مهار می کند که این رقم از کل سدهای در دست بهره برداری استان که حدود 11 درصد است بیشتر است.
یخکشی ابراز کرد: با احداث این سد امکان کشت دوم نیز برای کشاورزان فراهم شده و از زمان اجرا نیز حدود هفتصد الی هزار نفر مشغول به کار هستند.
وی هزینه انجام شده این سد را تاکنون 250 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود اعتبار این پروژه در سال گذشته با احتساب تبصره های اختصاص داده شده بالغ بر 120 میلیارد تومان بوده است و اظهار امیدواری کرد در سال جاری نیز رقم مناسبی به این طرح اختصاص یابد. 

برچسب ها: آب ، سد ، هراز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: