bazarnews

کد خبر: ۵۸۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
سیدمرتضی بختیاری در سفر به استان قم با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه ( سلام الله علیها) دیدار کرد.


آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، نماینده ولی فقیه در استان قم در این دیدار که در سالن محراب شبستان امام خمینی ( ره) آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه( سلام الله علیها) برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت امام حسین( علیه السلام ) اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم از این حرکت باشکوه امام حسین ( علیه السلام ) درس کمک به دین و متدینین را فرا بگیریم و کار عظیمی که این بزرگوار متکفل آن شدند را ادامه دهیم.
وی اضافه کرد: خداوند در جریان کربلا حزنی را در دل شیعیان قرار داده که اگر یک مصیبت را هزاران بار هم بشنوند باز هم متاثر می‌شوند چرا که جریان کربلای امام حسین ( علیه السلام ) یک داستان عاطفی تنها نیست بلکه یک مدرسه است که همیشه پیام و درس خود را به مردم می‌دهد.
آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه درس کربلا در اتفاقات بزرگی چون اربعین جلوه باشکوه‌تری پیدا می‌کند، اظهار کرد: زندگی سید الشهداء الگویی است که تا قیامت هم آثار خود را ادامه خواهد داد؛ یکی از جلوه‌های مهم عاشورا نهضت امام خمینی ( ره ) است که پرچم حق‌خواهی را برگرفته از قیام حضرت امام حسین ( علیه السلام ) و ماه محرم بلند کرد تا این نظام اسلامی محقق شود.
وی با تاکید بر اینکه در نهضت حسینی تمام مسائل شریف انسانی از جمله کمک به انسان‌ها گنجانده شده است، گفت: اگر انقلاب اسلامی در ایران اتفاق نمی‌افتاد بحث کمک‌رسانی به مردم نه این جلوه و این محتوا را داشت نه این آثار و برکات را.
تولیت‌ آستان مقدس حضرت معصومه( سلام الله علیها)، گفت: باید بر ابعاد این کمک‌ها به محرومان بیفزاییم و اجازه ندهیم که سلیقه‌ها، جناح‌ها و جریان‌ها در این بخش حضور پیدا کنند.
آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه ماندگاری کار کمیته امداد ریشه در اهداف بلند مسئولان آن دارد خاطرنشان کرد: مردم به مسئولان خود نگاه می‌کنند و اگر شما درست عمل کنید مردم دلگرم خواهند شد. افزایش کمک‌های مردمی در شرایط سخت اقتصادی در کشور نشان از اعتماد عمومی به این نهاد حمایتی است.

وی تصریح کرد: وقتی افرادی توانمند شده و از حمایت کمیته امداد خارج می‌شوند نباید ارتباط آنها قطع شود و از جهت اینکه آنها هم عضو این خانواده هستند ارتباط مستمر باشد و باید برنامه‌های فرهنگی گسترده برای آنها هم در نظر گرفته شود.
رئیس کمیته امداد نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار برای مددجویان با حفظ کرمت و حرمت آنان خاطرنشان کرد: با استفاده از تجربیات ۴۰ سال گذشته در گام دوم انقلاب کارهای بزرگی که شروع شده بود را شتاب بخشیدیم و تلاش داریم کارهای جدیدی را نیز کلید بزنیم.
وی با اشاره برنامه‌ریزی در حوزه‌ اقدامات تخصصی و ریشه‌ای در کمیته امداد تصریح کرد: به دنبال این هستیم که کار عمیق و ریشه‌ای از نظر جغرافیایی داشته و مدل‌های جدید اشتغال را متناسب با مناطق مختلف کشور طراحی کنیم.

بختیاری با بیان اینکه با اجرای شیوه های نوین پرداخت صدقات از طریق درگاه های الکترونیکی به دنبال تحقق کمیته امداد هوشمند هستیم، افزود: در حوزه مدل‌های جدید اشتغال کارهای بزرگی انجام شده است و از افرادی که توان آموزش مددجویان را دارند حمایت می‌کنیم تا اشتغال‌زایی در شهرها و روستاها داشته باشند.
بختیاری با اشاره به فعالیت بیش از پنج هزار مددکار در کمیته امداد تصریح کرد: اگر مددکاری به درستی انجام نشود در آینده به مشکل بر خواهیم خورد و بازخورد لازم را نخواهیم داشت.
وی بر گسترش مراکز نیکوکاری در کشور تاکید کرد و گفت: هماهنگی شده که در هر حوزه علمیه خواهران یک مرکز نیکوکاری تشکیل شده و خواهران طلبه مددکار خانواده شوند.
وی با اشاره به تلاش برای مرکزیت‌سازی مساجد در حوزه نیکوکاری خاطرنشان کرد: تلاش داریم به سمتی رویم که مسجد در جایگاه خود قرار گیرد و حساسیت اجتماعی در خصوص جایگاه مسجد ایجاد شود؛ طرح‌های کلیدی کمیته امداد با محوریت مساجد در کشور اجرایی می‌شود.
رئیس کمیته امداد با اشاره به راه‌اندازی واحد ویژه خواهران در کمیته امداد استان قم خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی‌های علما و مراجع عظام تقلید تکریم مددجویان و حفظ حرمت آنها است که در قم اقدامی قابل توجه در این زمینه صورت گرفته است.
بختیاری با بیان اینکه امسال ۳۰ درصد امور مددکاری در مراکز نیکوکاری انجام می‌شود، گفت: نگاه بر این است که مشارکت مردم را داشته باشیم و در قم با تدبیر درست و عملکرد صحیح در جلب اعتماد عمومی، نسبت به سال قبل ۶۷ درصد افزایش کمک‌های مردمی را داشته‌ایم که ۷۰ درصد نقدی بوده و نشان می‌دهد با همه مشکلات اقتصادی مردم در صحنه‌های خیرخواهانه فعال هستند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: