bazarnews

کد خبر: ۵۸۹۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
برنامه پایش شب گذشته به بررسی دو بخشنامه اخیر بانک مرکزی در مورد موسسه غیر مجاز آرمان پرداخت.
بازار نیوز - هشتم شهریور ماه امسال بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای به بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام کرد که به شعب خود اعلام کنند که ضمن خودداری از ارائه هرگونه خدمات به شعب موسسه اعتباری آرمان که متشکل از دو تعاونی وحدت و البرز ایرانیان است، در مجموع عدم ارائه خدمات به موسسات فاقد مجوز را به طور جدی تر در دستور کار خود قرار دهند.

اما حدود یک هفته بعد و در 16 شهریورماه بخشنامه‌ای دیگر از اداره نظارت بانک مرکزی صادر شده و به بانک‌ها اعلام می‌کند که عدم ارائه خدمات بانکی صرفا در مورد تعاونی البرز ایرانیان است. اکنون موسسه مالی و اعتباری از بخشنامه دوم بانک مرکزی سوء استفاده کرده و این بخشنامه را به صورت بنر در سر درب شعبه های خود با عنوان " مهر تایید بانک مرکزی بر فعالیت موسسه آرمان " نصب کرده است .

مجری این برنامه در این باره با ذکر اینکه به در پیگیری های زیادی از مسئولان بانک مرکزی خواستیم موضع خود را در این باره اعلام کنند گفت : این موسسات غیر مجاز پول زیادی دارند ، پول زیاد دردسرهای زیادی درست می کند و چیزهای دیگری نیز درست می کنند.

وی با کنایه در این باره افزود : به بانک مرکزی زنگ زدیم تا جوابگو باشند ، خواستیم ببنیم ایا کسی زنگ زده و بانک مرکزی را ناراحت کرده  ، با فشار یا با سفارش بانک مرکزی از موضع اولیه خود مبنی بر تنبیه این موسسه غیر مجاز کوتاه آمده است .

پیش از این برنامه پایش در تماس ضبط‌شده‌ای که با مسئولان چهار شعبه موسسه مالی و اعتباری آرمان داشت از آن‌ها پرسید که در حال حاضر نرخ سود سپرده‌های روزشمار و سالانه این موسسه چقدر است که این مسئولان گفتند: اکنون در موسسه مالی و اعتباری آرمان به سپرده‌های روزشمار 23 درصد سود و به سپرده‌های سالانه 25 درصد سود تعلق می‌گیرد.

مسئولان شعب موسسه مالی و اعتباری آرمان در ادامه این گفتگو عنوان می‌کنند که به ازای هر یک میلیارد تومان نیم درصد به میزان سود سپرده اضافه می‌گردد. همچنین نرخ تسهیلات در این موسسه 21 تا 23 درصد عنوان‌ شده است.
تسنیم
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
0
0
خوهشا موسسه اعتباری ارمان رارها کنید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
0
0
سلام شما بزرگواران بانک مرکزی همیشه بجای حرکت درست فقط باعث دردسر مردم شدین اول میبایست نمی کذاشتین شعبه بزنن ومجوز نمیدادین .حالا که چندین سال که از عمر این موسسه ها می گذره نباید اینطوری باهاشان برخورد کرد .بایستی به حقوق مردم هم احترام گذاشت و بااعصاب آنها بازی نکنید .این موسسات با هم اتقام نمایید ونظارت نمایید .
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
0
0
لطفا این موسسه رو تعطیل کنید مسولانش شیادن و پول مردمو بالا میکشن
سپهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
0
0
این موسسه هر چقدر هم سود بده جبران تورم و بی ارزش شدن پول سپرده گذارانش رو هم نمیده بانک مرکزی بهتره اینقدر چوب لای چرخش نذاره و بهتر اینه بازار رقابت رو برای بانکها و موسسات باز کنه و جلوی جریمه دیرکرد بانکها که به فتوای مراجع حرام است رو بگیره
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
0
0
زمانی که رشد اقتصادی 5 درصد برآورد میشود ، هیچ بانک و موسسه ای نمیتواند سودی بالا از جمله 20 و ... پرداخت کند
حقوق صاحبان سهام عمده بانکهای بزرگ ایران منفی هست این موسسات که جای خود دارند ، اما موضوع خطرناک زمانی هست که بانک ها ورود کردند و پولهای خود را وارد این موسسات کردند (چرا موسسات باید بیش از 20 درصد نقدینگی کشور را در دست داشته باشند) این موضوع خطر سقوط اقتصادی رو در مقایسه با رشد ناچیز GDP رقم میزنه و این زمان نکول شکل میگیره که باید پذیرفت و راه فراری از آن نیست .
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: