bazarnews

کد خبر: ۶۰۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: دفاع اقتصادی باید توام با رشد اقتصادی باشد اگر نتوان رشد اقتصادی را در کشور احیا کرد بدون شک در بلند مدت در دفاع کم خواهیم آورد.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز: محمدعلی دهقان دهنوی الزامات و راهکارها ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: اگر دفاع اقتصادی با شرایط جنگی شبیه سازی شود امکان دارد این تصور در ذهن افراد ایجاد شود که دفاع اقتصادی مثل دفاع در جنگ های نظامی اینکه باید در مقابل دشمن مقاومت کرد و مانع تجاوز به خاک وطن شداین مفهوم می تواند پایه باشد ولی برای دفاع اقتصادی کافی نیست.


وی همچنین اظهارداشت: اگر فقط به دفع تهاجم دشمن در مباحث اقتصادی پرداخته شود برای مثال بگویند تهاجم دشمن موجب تلاطم بازار ارز شده پس با برنامه ریزی و سیاست گذاری مناسب می توان بازار را به ثبات رساند یا تامین برخی از نیازهای کشور در اثر تهاجم دشمن سخت شده بنابراین با تلاش های زیادی اقلام مورد نظر را تامین خواهیم کرد این کف کار است و بدون شک کافی نخواهد بود.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: کشور به عنوان یک موجود اقتصادی عمر بلند مدت، رشد و بالندگی، ازدیاد جمعیت، ایجاد ظرفیت های جدید و غیره دارد که اگر در بلند مدت نتواند به اندازه کافی رشد و نموکند دفاع اقتصادی، کشور را نجات نخواهد داد.

وی در ادامه افزود: دفاع اقتصادی باید توام با رشد اقتصادی باشد اگر نتوان رشد اقتصادی را در مملکت احیا کرد بدون شک در بلند مدت در دفاع کم خواهیم آورد.

دهقان دهنوی اظهارداشت: بطورکلی تولید، صنعت، خدمات، کشاورزی و غیره باید به نحوی رشد و نمود داشته باشد که نه تنها تهاجم دشمن را دفع بلکه بتواند رشد بلندمدت اقتصادی کشور را به نحو مطلوبی فراهم کند.

وی در ادامه مصاحبه به رادیو اقتصاد گفت: اقتصاد کشور به شکل ساختاری دارای یکسری مشکلات از جمله نرخ تورم، رشد نقدینگی، وابستگی بودجه دولت به درآمدهای نفتی و بسیاری موارد دیگر است.

معاون وزیر اقتصادو دارایی افزود: تحریم ها، محدودیت ها و فشارهای بین المللی نیز بر این مشکلات اضافه شده حال در چنین فضایی باید به دنبال راهکارهای جدید، نوآوری و مواردی از این دست بود همان طوری که در صنایع نظامی کشور چنین اتفاق افتاده است.

وی اظهارداشت: نکته اساسی اینکه در بحث سامانه های دفاع موشکی یکی از فرماندهان گفته بود سامانه اس – ۳۰۰ از روس ها خریداری اما در داخل به نحوی ارتقا پیدا کر دکه موجب تعجب خود روس ها هم شد بنابراین در بحث اقتصادی نیز باید همین مباحث اتفاق بیفتد یعنی اقداماتی صورت گیرد که بتواند رشد مطلوب اقتصادی را در کشور ایجاد کند و این همت و تلاش زیادی را می طلبد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: