bazarnews

کد خبر: ۶۰۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی روش فعلی پرداخت یارانه‌های نقدی را ناعادلانه دانست و گفت: در روشی که دولت برای حذف یارانه نقدی پردرآمد‌ها در پیش گرفته، امکان شناسایی پردرآمد‌ها و افراد در دهک‌های بالا قابل شناسایی نیست.
گروه اقتصادکلان بازارنیوز: عباسعلی پوربافرانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های دولت برای حذف یارانه نقدی پردرآمدها، گفت: به طور قطع، ما در مجلس از تصمیم دولت برای حذف یارانه نقدی پردرآمدها حمایت می‌کنیم، اما روش‌های آن باید به‌گونه‌ای باشد که به اقشار ضعیف لطمه وارد نشود.

وی با تأکید بر اینکه خذف یارانه نقدی پردرآمدها دغدغه همه دولت‌ها پس از تصویب قانون هدفمندی یارانه‌‌ها بوده است، اظهار داشت: از ابتدای تصویب قانون هدفمندی یارانه‌ها، مجلس به دولت این مجوز را داده بود که پرداخت یارانه‌های نقدی را مدیریت کرده و همه افراد به یک اندازه یارانه پرداخت نشود، اما حدود 9 سال است که دولت‌ها از این مسیر عدول کرده‌اند.

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس با تأکید بر اینکه حذف یارانه نقدی پردرآمدها به روش فعلی موجب تضییع حقوق افراد می‌شود، گفت: در روشی که دولت برای حذف یارانه نقدی پردرآمدها در پیش گرفته، امکان شناسایی پردرآمدها و افراد در دهک‌های بالا قابل شناسایی نیست؛ به طوری که دولت در این روش میزان دارایی‌ها نظیر خانه، خودرو و میزان حقوق را ملاک عمل قرار داده است.

پوربافرانی همچنین پیشنهاد کرد که برای شناسایی دقیق و کارشناسی دهک‌های بالای جامعه، می‌بایست به نحوه و چگونگی به دست آوردن خانه، خودرو و یا ملک افراد توجه کرد و افزود: شاید در بین افرادی که پردرآمد شناخته شده‌اند، افرادی باشند که به عنوان مثال، خودرو، خانه و یا حتی دیگر لوازم زندگی و مایحتاج خود را به صورت اقساط خریداری کرده‌اند و بخش قابل توجهی از دستمزدشان صرف پرداخت اقساط می‌شود.

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس با بیان اینکه روش فعلی پرداخت یارانه‌های نقدی ناعادلانه دانست، اضافه کرد: در صورتی که میزان پرداخت اقساط و تناسب آن با درآمد افراد، ملاک عمل شناسایی پردرآمدها برای حذف یارانه‌‌‌های نقدی باشد، می‌توان به روش عادلانه‌تر بیشتر نزدیک شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان خاطرنشان کرد: حذف یارانه نقدی پردرآمدها از دریافت یارانه می‌تواند رقم بالایی را برای منافع ملی کشور و فعال‌سازی بخش‌های تولیدی فراهم کند که ضرورت دارد دولت در این مسیر پیشروی داشته باشد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: