bazarnews

کد خبر: ۶۰۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد رشد اقتصادی چین تا سال 2020 به زیر 6 درصد سقوط می کند. صندوق در آخرین گزارش خود از دورنمای اقتصاد چین اعلام کرده بود چینی ها در سال آینده میلادی به رشد 5.8 درصدی در اقتصاد می رسند که سرعت کمتری از رشد 6.1 درصدی اقتصاد در سال 2019 خواهد داشت.

تائو ژانگ معاون صندوق بین المللی پول در گفت وگو با سی ان بی سی از این گفت که این میزان رشد همچنان برای چین که به دنبال بازسازی اقتصاد خود در یک مسیر پایدار است، منطقی به نظر می رسد.
به گفته ژانگ در سال های اخیر، تنش های تجاری، فشارهای ژئوپولیتیکی و دیگر عدم قطعیت ها در سراسر جهان بر اقتصاد چین فشار آورده و آن را به پایین کشیده است. در سال گذشته میلادی اقتصاد چین براساس گزارش صندوق بین المللی پول به رشد 6.6 درصدی رسید.
رشد اقتصاد چین کند شده است و به گفت ژانگ این کندی در دو سال گذشته تشدید شده است. با این حال تحلیل گران هم چنان میزان رشد اقتصادی این کشور را با توجه به اهداف آن مناسب ارزیابی می کنند.
رویترز در روز جمعه اعلام کرد مراجع رسمی رشد اقتصادی چین در فصل سوم سال جاری میلادی را 6 درصد اعلام کرده اند که کمترین میزان رشد از سال 1992 تاکنون به شمار می رود.
چشم انداز اقتصاد جهان اکنون مبهم است. کاهش میزان رشد اقتصادی چین در تضاد با پیش بینی صندوق بین المللی پول از سرعت اقتصاد جهان در سال آینده است. صندوق بین المللی پول اعلام کرده بود اقتصاد جهان در سال 2020، 3.4 درصد رشد می کند. پیشتر این میزان رشد در سال گذشته از 3.6 از به 3 درصد کاهش یافته بود، آن هم به دلیل عدم قطعیت ناشی از جنگ تجاری امریکا و چین.
صندوق بین المللی پول هم چنان چشم انداز اقتصاد جهان را مبهم می داند. ژانگ می گوید:« این ابهام وجود دارد چرا که عوامل زیادی به سیاست های اثرگذار در این زمینه وابسته است. همه چیز بلاتکلیف است».

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: