bazarnews

کد خبر: ۶۱۰۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
دوازدهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه:
سخنگوی دستگاه قضا در مورد پرونده روح الله زم اظهار داشت: تا امروز غیر از خود روح الله زم فرد دیگری از بخش‌های مختلف چه در دولت، قوه قضاییه، نیرو‌های مسلح و ... بازداشت نشده، و بی جهت گمانه زنی می‌شود.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز: غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در دوازدهمین نشست خبری خود به سوالات خبرنگاران حوزه های مختلف پاسخ داد که در ادامه گزیده ای از آن را مشاهده می کنید.

سخنگوی قوه قضاییه در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: در ارتباط با سیل گذشته بررسی‌های جامعی توسط سازمان بازرسی کل کشور و دادستانی‌ها انجام شد و در مجموع ۱۴۰ نفر از مدیران دوره‌های مختلف چه مدیران فعلی و چه سابق به هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری معرفی شدند، ۱۰۵ نفر از مدیران بخش‌های ذیربط، برای آن‌ها پرونده کیفری تشکیل شد و تحت تعقیب قرار گرفتندو مجموعا ۲۴۵ نفر از مدیران ادوار مختلف در بروز حوادث ناشی از سیل در مظان تخلف و اتهام و تحت تعقیب قرار گرفتند.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی در ارتباط با دستگیری روح الله زم: تا امروز غیر از خود روح الله زم فرد دیگری از بخش های مختلف چه در دولت، قوه قضاییه ، نیروهای مسلح و ... بازداشت نشده، بی جهت گمانه زنی نشود. اطلاعات بسیار ذی قیمتی در این حوزه بدست آورده ایم.

وی افزود: فریب خوردگان داخلی اطلاعاتشان ذیقیمت است، چه زمانی از این اطلاعات بهره برداری کنیم، کاری است مدیریت شده. این افراد دست از اشتباهات خود بردارند و این مسیر را ادامه ندهند و خودشان بیایند و با عذرخواهی از اشتباهات قبلی و کمک در برچیده شدن زنجیره نفوذ به سلامت جامعه و کشور کمک کنند، حتما از ارفاقات قانونی برخوردار می شوند.

اسماعیلی افزود: همه فریب خوردگان چه در داخل و چه در خارج کشور با اعتماد به سرویس های بیگانه و با اعتماد به دشمن اقداماتی را بر علیه مردم، کشور و نظام و انقلاب انجام می دهند و دلگرم به حمایت سرویس های خارجی و دولت هایشان هستند از این قصه درس عبرت بگیرند. ثابت کردیم هم در هوا پهپاد دشمن را شناسایی می کنیم و پهپاد رادار گریز را منهدم میکنیم و هم در عرصه بین المللی افراد و سرویس های بیگانه آنها را مدیریت می کنیم.

*شهرام جزایری به 7 سال حبس محکوم شده است

اسماعیلی درباره اخرین وضعیت پرونده شهرام جزایری:پرونده جدید شهرام جزایری حکم قطعی و نهایی ان صادر شده و نامبرده به جهت کلاهبرداری به 7 سال حبس محکوم شده که در حال تحمل حبس است و به جزای نقدی هم محکوم شده همچنین یک محکومیت 6 ماه حبس هم بابات اتهام دیگری دارد.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به اظهارات رییس قوه قضاییه در مورد ایجاد شفافیت: بخشی از این شفافیت در گرو به کارگیری سامانه های مختلف است، تعدادی از سامانه ها احصا و تکلیف شده و به سازمان بازرسی اعلام کردیم یکایک تکالیف مندرج در قوانین و مقررات بررسی کنند که ایا دستگاه های ذیربط در برقراری و ایجاد و ارتباط سامانه های مختلف و ایجاد پنجره واحد به تکالیف خود عمل کرده اند هر کجا قصور و تقصیر بود در وهله اول با هشدار و در ادامه با تعقیب این دستگاه را به تکالیف خود الزام کنند. همه سازمان ها و دستگاه ها باید تکالیف خود را انجام دهند در غیر این صورت بدلیل ترک فعل تحت تعقیب قرار میگیرند .هم باید با فساد برخورد کرد هم مفسد و قوه قضاییه قبل از برخورد با فساد و مفسد اقدامات لازم در جهت پیشگیری ، شفافیت و اعتمادسازی را لازم می داند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه 31 شهریور امسال سامانه ثبت اموال رونمایی شد و با توجه به فرصت یکماهه چه تعداد از مسولین ثبت نام کرده اند؟ پاسخ داد: خوشحالیم که بخش های مختلف از اجرای این قانون استقبال کردند. سامانه دچار محدودیتی بود که افراد برای ثبت نام بایستی به دفاتر معدودی که مرکز امار و فناوری تعبیه کرد بود مراجعه میکردند، دستور صادر شد که سامانه ارتقا پیدا کند و با تامین امنیت،افراد بتوانند چه از محل کار و چه از بخش های دیگر کار خود را انجام دهند. این هفته سامانه توسعه یافته فعال شد و امروز افراد میتوانند از منزل خود وارد سامانه شوند. هم چنین قوه قضاییه تصمیم گرفت زمان یکماهه را از زمان بارگذاری سامانه ارتقا یافته محاسبه کند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: