bazarnews

کد خبر: ۶۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
نوبخت: انتخاب روز آمار و برنامه‌ریزی، بی‌تردید با این انگیزه و هدف صورت گرفته است که این دو امر مهم در مسیر رشد و توسعه و پیشرفت کشور اهمیت بالایی دارد.

 آیین بزرگداشت روز آمار و برنامه‌ریزی  با حضور دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و با شرکت جمع کثیری از مدیران و دست‌اندرکاران نظام آماری کشور در محل وزارت کشور برگزار شد. 

محمدباقر نوبخت معاون رئیسجمهور و رئیس این سازمان در جلسه مذکورگفت:  من وظیفه خود می‌دانم از تلاش ارزنده تمام همکارانم در مرکز آمار ایران که آمارهای ماهانه، فصلی و سالانه را با دقت، صحت و سرعت تولید و منتشر می‌کنند، قدردانی کنم.
نوبخت در ادامه سخنان خود تصریح کرد که در نظام قانون‌گذاری کشور و نیز در مصوبه‌های شورای عالی اداری، مرکز آمار ایران جایگاه رفیعی دارد و این مرکز در کنار سازمان نقشه‌برداری کشور به عنوان بازوان توانمندی هستند که در امر راهبری و رصد توسعه کشور به سازمان برنامه و بودجه کشور کمک می‌کنند و من از عملکرد این دو نهاد مهم تشکر می‌کنم.
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه سخنان خود اظهار داشت: بی‌تردید این سازمان در کنار دیگر دستگاه‌های نظارتی کشور وظایف نظارتی خود را هم با قدرت و قوت انجام می‌دهد.
وی خاطرشان ساخت که نظام برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کشور با بهره‌گیری از آمار تولید شده مرکز آمار ایران مسوولیت سامان رخدادهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را در کنار دستگاه‌های مسوول دیگر انجام می‌دهد و من با صراحت اعلام می‌کنم که آمارهای تولید شده مرکز آمار ایران سریع، دقیق، به‌هنگام، صحیح و متقن و قابل دفاع است.
نوبخت با اشاره به آمارهای اعلام شده ماهانه و فصلی مرکز آمار ایران اظهار داشت: من کار این مرکز را تقدیس می‌کنم که توانسته است آمار به‌هنگام تولید و منتشر کند و در آمارهای این مرکز کوچک‌ترین تشکیک و تردیدی نمی‌توان کرد.
وی افزود: در دو ماه گذشته شاخص تورم نقطه به نقطه شش واحد درصد تقلیل یافته و در مورد شاخص بهای مصرف‌کننده هم تغییرات مثبتی رخ داده که همه این موارد، باعث خرسندی است که در چنین فضای حساسی می‌توان به آینده کشور امیدوار بود.
نوبخت تأکید کرد که ملت بزرگ ایران نوسان‌ها و شوک‌های بسیار خطیری را پشت سر گذاشته است که یکی از این نوسان‌ها، قیمت ارز بود که خوشبختانه در این حوزه با ثبات نسبی مواجه هستیم.
وی افزود: اگر آنچه که ترامپ ادعا می‌کرد درست بود، او التماس به مذاکره نمی‌کرد و روندی که مشاهده می‌شود بی‌اثر بودن تحریم‌ها و تهدیدها است.

برچسب ها: مرکز آمار ، آمار ، نوبخت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: