bazarnews

کد خبر: ۶۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
حسین طلوعیان: امسال ۲۵۷ هزار تن کالا به ارزش ۷۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از این استان شمالی به ۳۱ کشور دنیا در قاره های گوناگون از جمله تونس، غنا، آرژانتین، مالزی، کویت، برزیل، امارات متحده عربی، مالزی، سوریه، صربستان و تاجیکستان صادر شده است.

حسین طلوعیان، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان اظهار داشت: صادرات کالا از این استان به سایر کشورها در نیمه نخست امسال ۵۰ درصد کاهش یافته که مشکل انتقال ارز از سوی صادر کنندگان با توجه به تداوم تحریم، پیمان سپاری ارز، تثبیت نرخ ارز، اعمال ممنوعیت صادرات برخی کالاها با هدف تنظیم بازار داخلی و خسارت سیل ابتدای امسال به جاده های ارتباطی و ریلی استان از جمله دلایل عمده کاهش صادرات گلستان است.

انواع فرآورده خام دامی شامل تخم مرغ، میگو، پا و پنجه مرغ و میگو، رب گوجه، لبنیات، فولاد، جوجه یک روزه، سیمان و خوراک دام از جمله اقلام صادراتی گلستان است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان به برنامه ریزی برای افزایش صادرات از گلستان اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده امیدواریم امسال بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون دلار از محل صادرات کالاهای گلستان ارز وارد کشور شود.

اینچه برون، تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون شهرستان گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.

اینچه برون مرکز گمرکات این استان بوده و زیرمجموعه آن پایانه های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی در گرگان، گمرک بندرترکمن، گمرک فرودگاه بین المللی گرگان است.

در سال های اخیر با بهره برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی نیز به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

استان گلستان، ۸۰۰ نفر دارای کارت بازرگانی دارد که در صادرات و واردات کالا فعال هستند.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

برچسب ها: گلستان ، قاره ، کالا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: