bazarnews

کد خبر: ۶۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
وزیر نیرو از آماده شدن طرحی جامع با منابع مالی مشخص برای حل مشکل فاضلاب شهر اهواز خبر داد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رضا اردکانیان، وزیر نیرو در حاشیه مراسم افتتاح جشنواره پژوهش و فناوری در صنعت آب و برق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تشویق بخش خصوصی برای کمک به اجرای طرح‌ها، استفاره از منابع داخلی، استفاده از منابع عمومی و تسهیل بیشتربرای بخش خصوصی از جمله راهکار‌های تنوع بخشی به منابع مالی است.

وزیر نیرو به وجود طرح‌های نیمه تمام در همه دستگاه‌های اجرایی کشور اشاره کرد و گفت: شیوه‌های خوبی درقانون بودجه ۹۸ و در تبصره ۱۹ دیده شده که برای سال ۹۹ هم تداوم یافته است.

اردکانیان افزود: تشویق بخش خصوصی با تسهیلات پیش بینی شده و نیز اعمال برخی تغییرات در کاربری طرح‌ها با هدف آسان سازی واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی برای تکمیل این طرح‌ها از جمله روش‌های پیش‌بینی شده در لایحه بودجه سال آینده است.

وی خاطر نشان کرد: اتکا اصلی وزارت نیرو به منابعی است که از فروش آب و برق به مردم حاصل می‌شود، اما از بودجه عمومی هم برای تکمیل طرح‌ها بهرهمنداست.  

اردکانیان با بیان اینکه در لایحه بودجه ۹ هزار میلیارد تومان برای وزارت پیش بینی شده گفت: در بخش آب به طور خاص از افزایش خوبی نسبت به امسال بهره‌مند شده است.

وی گفت: این افزایش برای ان است که بتوان با کمک بخش خصوشی طرح‌های این بخش را زودتر عملیاتی کرد.

اردکانیان با بیان اینکه "تعداد ۲۲۷ پروژه که در دست اقدام بوده، جزو پروژه‌های نیمه تمام است"، گفت: در قالب این پروژه‌ها حدود ۳ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی، ۱۰ سد، ۲۶ هزار هکتار شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی، آبرسانی به تعداد یک هزار و ۱۲۴ روستا، ۲۹ تصفیه‌خانه فاضلاب و ۱۴ تصفیه‌خانه آب از برنامه‌های دارای اولویت وزارت نیروست که در زمان مقرر به اتمام خواهند رسید.

وزیر نیرو از آماده شدن طرح جامعی برای حل مشکل فاضلاب اهواز که منابع مالی آن هم مشخص است خبر داد و  گفت: تلاش می‌شود برای حل این مشکل با مشارکت دستگاه‌های دیگر و حمایت دولت، طبق برنامه‌ریزی و طراحی صورت‌گرفته در کوتاه‌ترین زمان، اقدام اساسی انجام شود.  

اردکانیان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد، بازدید‌ها و همفکری‌هایی صورت گرفته برای حل این مشکل افزود: همکاران ما برای حل این مشکل به‌صورت کوتاه مدت و میان‌مدت، مشغول انجام کار هستند و امید است با استفاده از منابع عمومی، کمک دولت و استفاده از صندوق توسعه ملی بتوان این

وزیر نیرو، ریشه مشکل فاضلاب اهواز را در مهیا نبودن سیستم‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی دانست و افزود: این موضوع مستلزم این بوده که در سال‌های گذشته کار‌هایی در زمینه جمع‌آوری آب‌های سطحی توسط مدیریت شهری صورت می‌گرفته، اما اکنون زمان پرداختن به حل مشکل آن هم با سرعت و البته به شکل همه‌جانبه است.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: