یاهو فاینانس گزارش داد، به نظر می رسد یک بیماری مسری در صنعت خودرو شایعه شده و تعداد زیادی از خودروها در حال مرگ هستند.
رونق خودروهای شاسی بلند اس یو وی در حال بیرون کردن خودروهای سواری کوچک و بزرگ در 2019 است. خودروهایی مانند شورلت ولت و فورد فوکس در حال نابودی هستند.
در 2020، همه مدل های تولید انبوه که پلاک آنها دههها عمر دارد از شورلت ایمپالا تا مدل های جدید تر فیات 500 به گورستان خودروها می روند.
در اینجا لیست مدل هایی را می آوریم که در ۲۰۲۰ از صحنه خارج خواهند شد.( این لیست شامل خودروهایی می شود که مرگ آنها اعلام شده ولی فروششان در سال جدید ادامه دارد و همچنین مدل هایی که در ۲۰۲۱ هم ثبت سفارش خواهند داشت ).
این خودروی دو دره ایتالیایی وقتی در ۲۰۲۰ وارد بازار آمریکا شد، قرار بود راه نجاتی برای خودروسازی آمریکایی کرایسلر باشد که تا به حال خودش هیچ خودروی کوچک تاثیر گذاری نساخته بود.
ولی این خودرو نتوانست انتظارات را برآورده کند چون آمریکایی ها علاقه خود را به خودرو های بسیار کوچک از دست داده اند. فیات۵۰۰ از بازار آمریکای شمالی کنار گذاشته می شود.
این خودرو آخرین بار در ۲۰۱۱ طراحی دوباره شد و سال ها پس از تولیدش در بازار دوام آورد. سدان های بزرگ محبوبیت خود را در میان خریداران لوکس از دست می دهند چون این افراد این روزها مخصوصاً اس یو وی را ترجیح می دهند. این بدان معناست که روزهای XJ به پایان رسیده است.
این خودرو که دارای سقف تاشو است، مانند دو خودروی قبلی فرصت چندانی نداشت و خیلی زود محبوبیت خود را از دست داد. جنرال موتورز اعلام کرد پس از سال ۲۰۱۹، تولید این خودرو را متوقف میکند.
لینکلن یک مدل لوکس فورد است که جای خود را به مدل های خاطره انگیز تری مثل اویاتور و کورسیر می دهد. کورسیر نام نوعی اس یو وی است که جایگزین MKC می شود.
این سدان بزرگ زمانی از اهمیت بالایی در صنعت خودروی آمریکا برخوردار بود ولی علیرغم طراحی دوباره آن در دهه همین دهه نتوانست با افول بخش خودروهای بزرگ مقابله کند. تولید یکی از رقیبان اصلی آن، فورد تالوس هم اخیراً متوقف شده است.
این خودرو هم در همان سکوی ایمپالا ساخته شد و تماشاچیان زیادی نداشت. خریداران لوکس به اس یو وی ها روی آورده اند.
قرار بود تولید این دو خودرو در ماه ژوئن متوقف شود ولی جنرال موتورز تولید آنها را تا ژانویه ۲۰۲۰ برای متعادل کردن زمانبندی تولید ادامه داد.
وقتی تویوتا مدل پریوس C را در نمایشگاه خودروی دیترویت در ۲۰۱۲ معرفی کرد، دورنمای خودروهای هیبریدی کم مصرف روشن تر بود. قیمت بنزین در آن زمان ۳.۶۰ دلار در هر گالن بود.
ولی با کاهش قیمت به زیر ۳ دلار طی تنها چند سال، علاقه به خودروهای هیبریدی از بین رفت.
این خودروی کوچک در ۲۰۱۷ رونمایی شد ولی هیچ وقت نتوانست با خریداران ارتباط برقرار کند. بنابراین این خودرو کلاً دچار چالش بوده است. فروش مدل های لوکس نیسان در آمریکا در ۱۰ ماه اول ۲۰۱۹ نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد کاهش داشت.
این خودرو یک درس برای صنعت خودروسازی بود: همیشه همه اس یو وی ها برنده نیستند.
فورد در ماه اکتبر اعلام کرد پس از مدل ۲۰۱۹، فلکس را از تولید خارج می کند. تنها ۱۱ سال از معرفی این خودرو گذشته است.
تیتر برتر/