bazarnews

کد خبر: ۶۴۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
سخنگوی قوه قضاییه در هجدهمین نشست خود به پاسخ به سوالات خبرنگاران پرداخت.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: اسماعیلی،سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به نحوه عملکرد دستگاه قضا در مبارزه با زمین خواری اظهار داشت:دستگاه قضا در مقابله با زمین خواری نقش مهمی را ایفا کرده است.بعد از سفر ریاست قوه قضاییه به استان آذربایجان شرقی و ورود دادگستری استان در یک مورد بیش از 302 میلیون مترمربع از مراتع سهند مراغه احیا شد.

وی افزود: در تهران در منطقه فشم زمین 2هزار و 30 هکتاری بود که این زمین متعلق به دولت در اثر کوتاهی متولیان، 230 هکتار آن بلاسند باقی مانده بود که این سند 230 هکتاری به نام جمهوری اسلامی صادر شد..

اسماعیلی ادامه داد: در یکی از پرونده هایی که تعدادی کارمندان ثبت و برخی عناصر زمین خوار در استان یزد با همکاری ادارات حقوقی سه نهاد متولی زمین و مسکن صدها هکتار زمین را مورد تصرف قرار دادند در دستور کار دادگستری استان قرار گرفت، متهمین بازداشت و بیش از صد هکتار از اراضی توقیف و از ید آنها خارج شد.زمین 200 میلیارد تومانی را با 600 میلیون تومان واگذار کرده بودند که این پرونده در دست رسیدگی قضایی است

سخنگوی دستگاه قضا درباره بازداشتی های پرونده سقوط هواپیما گفت: در ستاد کل نیروهای مسلح کمیسیون های تخصصی تشکیل شده و ابعاد موضوع را بررسی کردند که هنوز به اتمام نرسیده است. با ابلاغ ویژه ریاست قوه قضائیه سازمان قضایی نیروهای مسلح مامور شده موضوع را از بعد قضایی با بهره گیری از کارشناسان مختلف و بهره گیری از کارشناسان ستاد کل نیروهای مسلح،کارشناسان سازمان های هواپیمایی کشوری و کارشناسان جنگ الکترونیک و اطلاعات ضبط شده جعبه سیاه برررسی کنند. همه ابعاد موضوع بررسی خواهد شد.

وی درباره بازخوانی جعبه سیاه هواپیما گفت: دیشب قرار بود جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده به فرانسه فرستاده شود که آنجا بازخوانی شود.سازمان قضایی نیروهای مسلح تحقیقات گسترده انجام دادهو از افراد زیاد در این حوزه تحقیقات مفصل انجام شده و هر شب تیم قضایی ما تا ساعت 12 شب دنبال اخذ مدارک و اسناد بودند.

وی افزود: استیفای حقوق مادی و معنوی جانباختگان و خانواده های انها مد نظر است.تاکنون نظراتی ابراز شده اما باید همه ابعاد را بسنجیم تا به حقیقت ماجرا برسیم.عدالت را در این رسیدگی وظیفه داریم اجرا کنیم.همه ابعاد را بررسی خواهیم کرد؛هم تاثیر سبب و هم تاثیر مباشر را. لذاتحقیقات گستره انجام شده و افرادی هم بازداشت شدند.

خبر درحال تکمیل است...

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: