bazarnews

کد خبر: ۶۴۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
 تأمین دارو برای افرادی که نیازمند مصرف روزانه دارو هستند به یکی از معضلات بزرگ تبدیل شده است.

افزایش قیمت دارو و از سوی دیگر کمبود برخی از داروهای خاص باعث شده تا بر شدت درد و رنج بیماران افزوده شود در برخی از موارد نیز افزایش قیمت بی‌رویه و همچنین مخدودش کردن و تغییر ناگهانی قیمت دارو این روزها بیشتر مشاهده می‌شود.
روزانه حجم بسیار زیادی پیام از طرف مخاطبان پایگاه خبری باریش نیوز مبنی بر مخدودش کردن قیمت دارو و جایگزینی قیمت جدید دریافت می‌شود و مردم خواستار حل این مشکل و رسیدگی به آن هستند. 
مخدودش کردن قیمت دارو در داروخانه‌های ارومیه
علی یکی از مخاطبان باریش نیوز در ارسال پیامی گفت: مدتی است که مخدودش کردن قیمت در داروهای سطح شهر ارومیه افزایش یافته و این امر باعث شده تا اعتماد مردم به داروخانه‌ها کمتر شود.
وی افزود: قیمت‌های متفاوت دارو سبب شده تا مردم در خرید دارو دچار مشکل و کلافه شوند و اقدام خودسرانه تغییر قیمت و مخدودش کردن آن باید توسط مسئولان متولی پیگیری و رسیدگی شود.     
مبنای قیمت عرضه اقلام دارویی در داروخانه‌ها، قیمت‌های درج شده در سایت مربوطه است 
جلال غفارزاده معاون غذا و داروی آذربایجان‌غربی در مورد گران فروشی، درج و اعلام قیمت‌های متفاوت بر روی دارو اظهار کرد: قیمت‌گذاری دارو توسط کمیسیون قانونی قیمت‌گذاری دارویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت می‌گیرد و قیمت سه‌گانه دارو شامل بهای مصرف‌کننده، بهای فروش به داروخانه‌ها و بهای فروش به پخش تعیین شده و به سازمان‌های بیمه‌گر، شرکت‌های توزیع‌کننده و داروخانه‌های سراسر کشور جهت اجرا ابلاغ می‌شود.
وی افزود: داروخانه‌ها، داروها را براساس آخرین قیمتی که سامانه مرکزی وزارتخانه اعلام می‌کند به مشتریان عرضه می‌کند؛ بنابراین قیمت روی داروها و قیمت خرید دارو برای داروخانه ملاک فروش دارو به شمار نمی‌رود.
معاون غذا و داروی آذربایجان‌غربی در ادامه تصریح کرد: همچنین بر اساس آخرین استعلام از اداره کل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، مبنای قیمت عرضه اقلام دارویی در داروخانه‌ها، قیمت‌های درج شده در سایت سازمان غذا و دارو به آدرس http://irc.fda.gov.ir/nfi می‌باشد.
عدم درج قیمت تخلف محسوب می‌شود
محمد اقوامی، مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی باریش نیوز اظهار کرد: متوسط زمان رسیدگی به‌طور کلی متوسط زمان رسیدگی به هر پرونده در اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی 8 روز بوده است که نسبت به مشابه سال قبل تغییری نداشته است.
وی افزود: همچنین متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های بهداشت و دارو و درمان 6 روز است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی در ادامه تصریح کرد: عدم درج قیمت بر روی کالاها تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
طبق تبصره 19 سازمان تعزیرات حکومتی دارو باید براساس قیمت رسمی برای مصرف کننده، به متقاضی ارائه شود و نسخه نیز به مهر داروخانه ممهورشود و در مورد نسخه بیمه خدمات درمانی کپی نسخه پس از درج قیمت مهر شود تخلف از این ماده جرم محسوب شده و متخلف به مجازت‌ محکوم می‌شود.همچنین طبق تبصره ماده 15 سازمان تعزیرات حکومتی، عرضه و فروش دارو باید با حضور مسئول فنی انجام گیـرد و تخلف از آن جـرم محسوب شده و محل مذکور بلافاصله تعطیل می‌گردد.

برچسب ها: گرانی ، دارو ، سلامت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: