bazarnews

کد خبر: ۶۵۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
بر اساس گزارش‌های منتشر شده در تاریخ ۴ فوریه، قانونگذاران اوگاندا درحال بررسی نقش ارز‌های دیجیتال در رابطه با کلاهبرداری‌های هرمی که اغلب در این کشور مشاهده می‌شوند، هستند.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز: بر اساس گزارش‌های منتشر شده در تاریخ ۴ فوریه، قانونگذاران اوگاندا درحال بررسی نقش ارز‌های دیجیتال در رابطه با کلاهبرداری‌های هرمی که اغلب در این کشور مشاهده می‌شوند، هستند. در حالی که قانونگذاران کیفری کردن طرح‌های پانزی را پیشنهاد می‌دهند، در این میان، ارز‌های دیجیتال نیز ممکن است مورد انتقاد شدید قرار بگیرند.

دیوید بهاتی David Bahati وزیر امور دارایی اوگاندا طی سخنرانی خود در پارلمان این کشور، اعلام کرد که دولت کارگروهی را برای بررسی ارز‌های دیجیتال و کاربرد‌های احتمالی آن‌ها در اوگاندا ایجاد کرده است. این کارگروه همچنین بر روند‌های جهانی انقلاب صنعتی چهارم، که می‌توانند منجر به تحولات اساسی برای کشور و منطقه شوند، تمرکز خواهد کرد. اگرچه دولت اوگاندا نسبت به ارز‌های دیجیتال موضع مثبتی دارد، اما اخیرا شهروندان آن قربانی برخی از طرح‌های کلاهبرداری شده اند؛ بنابراین دولت در تلاش است تا شهروندان را آموزش داده و آن هارا از سرمایه گذاری در طرح‌های پانزی باز دارد.

به گفتی بهاتی، ممنوعیت گسترده تری نیز برای چنین طرح‌هایی پیشنهاد شده و برای این منظور، با وزارت امور داخلی گفت: وگو‌هایی صورت گرفته است. بهاتی اظهار داشت: "مشکل این است که اپراتور‌های چنین طرح‌هایی ابتدا به عنوان مؤسسه‌های مالی ثبت نام می‌کنند، اما پس از آن، فعالیت متفاوتی را انجام می‌دهند. "
بهاتی در نهایت اعلام کرد که وزارتدادگستری در حال حاضر در حال اصلاح قانون مجازات‌ها برای طرح‌های پانزی است ضمن این که دستورالعمل‌های مشخصی را نیز برای شناسایی صحیح صاحبان یک شرکت تازه تاسیس اتخاذ کرده است.
علاوه بر این، قانون مبارزه با پولشویی در کشور اصلاح شده است تا ارائه دهندگان خدمات دارایی‌های مجازی نیز تحت پوشش این آیین نامه قرار گیرند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: