bazarnews

کد خبر: ۶۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
در حالی که ۱۰ روز از فصل کشت پاییزه کشاورزان می‌گذرد و طبق قانون دولت موظف به اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی پیش از آغاز فصل کشت است، هنوز این نرخ‌ها اعلام نشده و وزیر جهاد کشاورزی نیز در این باره سکوت کرد.
بازار نیوز - محمود حجتی در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته، اظهار کرد: انعقاد قراردادهای همکاری بخش خصوصی ایران و نروژ نقطه عطفی برای صنعت شیلات به‌شمار می‌رود و با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوان در حوزه شیلات، می‌توان تا یک میلیون تن پرورش ماهی در قفس را در آب‌های شمال و جنوب کشور در دستور کار قرار داد.

وی افزود: همکاری ایران – نروژ به خصوص در زمینه‌ی پرورش ماهی در قفس در اقتصاد و تغذیه مردم سواحل شمال و جنوب کشور تاثیر بسزایی دارد که امیدواریم با استفاده از تجربیات سایر کشورهای پیشرو و کمک همه دست‌اندرکاران زنجیره شیلات را از ابتدا تا بازارهای داخلی و خارجی گسترش دهیم.

حجتی ادامه داد: پرورش ماهی در قفس، پرورش میگو و ماهیان خاویاری با هدف توسعه صادرات این محصولات در آب‌های ساحلی در دستور کار و اولویت وزارت جهاد کشاورزی بیشتر قرار دارد.

وزیر جهاد کشاورزی  درباره‌ی این‌که چرا نرخ‌های خرید تضمینی علی‌رغم گذشته ۱۰ روز از کشت پاییزه هنوز اعلام نشده است؟ به سکوت و پاسخ ندادن به این سوال اکتفا کرد و در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته شرکت کرد.

همچنین در پایان این مراسم با حضور محمود حجتی - وزیر جهاد کشاورزی – و پرسند برگ – وزیر شیلات پادشاهی نروژ – نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزی‌پروری و صنایع وابسته افتتاح شد و ۱۳ قرارداد همکاری بین شرکت‌های ایرانی و نروژی در زمینه‌های تامین تجهیزات، ساخت قفس‌های پرورش ماهی و غیره در ظرفیتی معادل ۲۰ هزار تن امضاء شد.
ایسنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: