bazarnews

کد خبر: ۶۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
از زمان غیرفعال سازی رمزهای ایستا و الزامی شدن استفاده از رمز پویا برای تراکنش‌های اینترنتی به‌منظور حفاظت از اطلاعات مشتریان بانکی و جلوگیری از احتمال حمله به حساب‌ها و فیشینگ، برخی کاربران همچنان با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستند.

طبق اعلام مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی، پس از اجرایی شدن رمز پویا، تراکنش‌های کارت به کارت اینترنتی ۲۵ درصد افت داشته که بانک مرکزی این افت ۲۵ درصد را تخمین زده بود.

برخی کاربران نارضایتی و اعتراض خود را با هشتگ رمز پویا (#رمز_پویا) در فضای مجازی از جمله توییتر به اشتراک گذاشته‌اند که تعدادی از این انتقادها در این گزارش گردآوری شده است.

کاربری با نام کمپین معلولان نوشته: «از وقتی رمز پویا الزامی شده و زمان کوتاه استفاده کردن ازفصمز، نابینایان و افرادی که تعادل ندارند، افرادی که در اندام بدن لرزش دارند یا دستشان ضعیفه و یا دست ندارند هم با این مشکل درگیر شدند».

در همین زمینه فردی دیگری با نام کاربری رضا نیز نوشته: «آیا بانک‌ها به هنگام طراحی اپ رمز پویا فکری به حال گروه‌های خاص از جمله نابینایان کرده‌اند؟».

فرد دیگری با نام مستعار نیز با اشاره به پرداخت ناموفق هزینه تاکسی نوشته: «دیشب برای پرداخت هزینه سفر با تاکسی میخواستم طبق معمول اینترنتی پرداخت کنم. نرم‌افزار رمزنگار بانک سامان لطف کرد و ۳ دفعه رمز اشتباه بهم داد و کارتم قفل شد. چرا وقتی نمی‌تونید یه سیستم درست حسابی برای رمزپویا فراهم کنید طرحتونو عملی می‌کنید؟؟؟؟».

زهره کاربر دیگری بوده که با گلایه کردن از رمزپویا در صفحه توییتری خود نوشته: «به محض اینکه برنامه‌اش رو نصب کردم روز بعد که نیاز داشتم متوجه شدم غیرفعال شده (#بانک شهر) و مجددا نصب نکردم چون باید به بانک مراجعه می‌کردم و الان هیچ خرید اینترنتی نمی‌تونم انجام بدم ضمن اینکه بابت نقل انتقال پول رو باید مستقیما به ATM مراجعه کنم».

کاربر دیگری با نام موذنی با مقایسه طنزآمیز رمزپویا با ویروس جدید کرونا نوشته: «من آخر از حرصی که رمز پویا بهم میده میمیرم نه از کرونا. به شخصه برام رمز پویا از کرونا خطرناکتره».

شهریار نیز در توییتی عنوان کرده: «تعداد خریدهای ناموفق بعد از اعمال رمز پویا بسیار زیاد شده، فرآیند خرید سخت‌تر از گذشته است و بسیاری از کاربران با سنین بالاتر تقریبا از چرخه خرید حذف شدن. نزدیک به ۴۰ درصد خریدها ناموفق هستن و این به معنای نابودی بسیاری از کسب وکارها است».

کاربر دیگری با نام مستعار تیکوا نوشته: «ساعت ۱۱ صبح از بانک ملت درخواست رمز پویا کردم؛ ساعت ۱۵ به دستم رسید. ۱۲۰ ثانیه هم فرصت داره خدارو شکر»

در همین راستا کاربر دیگری نوشته: «پرداخت های آنلاین که با رمز پویا کاهش پیدا کرد، پرداخت در محل هم با کرونا متوقف میشه».

کاربر روز سیاه نیز نوشته: «از وقتی که این رمز پوپا راه افتاد اینقدر کارکردن باهاش مسخره است که حتی رغبتی به گرفتن غذا از اسنپ فود هم ندارم».

کاربر علی: «رمز پویا باعث صرفه جویی در ماه گذشته نه میتونی قبوض بدی نه اقساط نه به کسی پول قرض بدی و جابجا کنی».

کاربر به نام رضا: «اینترنت منزل قطع شده چون رمز پویا کار نکرد و بیش از حد مجاز تلاش کردم و الان باید به یکی از خودپردازهای بانک رفاه مراجعه کنم تا ریکاوری بشه! ممنون از بانک مرکزی برای افزایش رفاه مردم».

فهیمه نیز نوشته: «یعنی افتادم تو یه دور بی نهایت شارژم تموم شده آمدم شارژ بخرم رمز دوم می خواد برای رمز دوم باید اس ام اس بدم که رمزو بانک بفرسته شارژ ندارم. یعنی می خوام بگم آمدن ابروشو درست کنن زدن چشمشم کور کردن. فکر کنم باید برگردیم به همون دوران استفاده از ATM».

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: