bazarnews

کد خبر: ۶۷۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
سوخت هیدروژنی که مطمئناً برای کیفیت هوای مناسب است و سوخت تمیز می سوزاند، نوعی انرژی سبز است. تلاش های آلمان برای کاهش انتشار کربن و تحقق اهداف آب و هوایی این کشور در بخش حمل و نقل تا حدی موفق بوده است

همه چیز درباره قطارهای هیدروژنی

طرفداران سوخت هیدروژنی به عنوان راه حل جایگزینی سوخت های فسیلی، به ویژه در حمل و نقل استدلال های قانع کننده ای دارند. این سوخت را می توان با برق کاملاً تجدید پذیر تولید کرد و تنها محصول پسماند ناشی از سوختن آن، آب است. اکنون، با حرکت آلمان برای جایگزینی موتورهای دیزلی کثیف، اولین قطارهای مسافربری هیدروژنی در جهان در ریل ها قرار دارند. با همکاری اروپا، این نوع قطار توسط سازنده فرانسوی TGV Alstom ساخته شده است و جایگزین همتایان دیزلی آنها شده است. آلستوم و دولت محلی نیدرزاکسونی در حال حاضر در حال برنامه ریزی برای تحویل 14 فروند از این نوع قطارها تا سال 2021 هستند. هانری پوپارت-لافارگ، مدیرعامل آلستوم گفته: "اولین قطار هیدروژن جهان در حال ورود به خدمات تجاری است و آماده تولید به صورت گسترده است."

سوخت هیدروژن

در حالی که هیدروژن اغلب به عنوان یک سوخت تمیز مورد توجه قرار می گیرد، توصیف آن به عنوان یک فناوری ذخیره انرژی پاک، دقیق تر است. در چشم انداز ایده آل از اقتصاد هیدروژن تمیز، خود هیدروژن توسط الکترولیز آب تولید می شود. سلول های سوختی هیدروژن  مانند نمونه هایی که در قطار Alstom مورد استفاده قرار می گیرد، می توانند هیدروژن را با اکسیژن ترکیب کرده و آن را به عنوان مواد زاید، در آب، بخار کنند. این سلول های سوختی اجازه می دهد تا قطارها با حداکثر سرعت 140 کیلومتر در ساعت (87 مایل در ساعت) حرکت کنند.

مزیت سوخت هیدروژنی

سوخت هیدروژنی که مطمئناً برای کیفیت هوای مناسب است و سوخت تمیز می سوزاند، نوعی انرژی سبز است. تلاش های آلمان برای کاهش انتشار کربن و تحقق اهداف آب و هوایی این کشور در بخش حمل و نقل تا حدی موفق بوده است. با این وجود  یک جهان تمیز به یک سیستم حمل و نقل انقلابی نیاز خواهد داشت و همه کشورها باید برای رسیدن به این هدف تلاش کنند. رقابت شدیدی بین سلول های سوخت هیدروژن و باتری های لیتیوم یون به عنوان بهترین مکانیسم ذخیره انرژی تجدید پذیر وجود دارد. هیدروژن یک مزیت عمده برای حمل و نقل دارد: می توان آن را به سرعت به همان روشی که موتورهای دیزلی موجود هستند سوخت گیری مجدد کرد. در ضمن این امکان وجود دارد که قطارها بتوانند در طول روز بدون نیاز به توقف و سوخت گیری حرکت کنند. پیش بینی می شود این موتورها نسبت به همتایان سوخت فسیلی خود بسیار کارآمدتر باشند.

سوخت هیدروژن برای حمل و نقل هوایی

سوخت هیدروژن همچنین در رقابت برای حمل و نقل هوایی سبز یک مدعی قابل توجه است و از باتری های قابل توجهی برای آنها باید استفاده شود. در حمل و نقل هوایی، چگالی انرژی سوخت بسیار مهم است و اگر اعتقاد بر اهداف ذخیره سازی هیدروژن وجود داشته باشد، چگالی انرژی گرمایشی هیدروژن ذخیره شده از یک باتری تسلا با ضریب ده، تا سال 2020 فراتر خواهد رفت.

همه چیز درباره قطارهای هیدروژنی

شرایط اقتصادی قطارهای هیدروژنی

ایجاد شرایط اقتصادی قطارهای هیدروژنی چالش های خاص خود را از نظر ذخیره و حمل سوخت به وجود می آورد. هیدروژن بسیار قابل اشتعال و انفجاری است. در آلمان با توجه به اینکه ایستگاه Bremervoerde تنها میزبان دو قطار هیدروژنی است، به نظر می رسد که طرح سوخت گیری شامل ظروف فولادی می باشد. خرید قطار هیدروژن مقداری گران تر از قطار دیزل است، اما اجرای آن ارزان تر است. آمار قطعی درمورد هزینه قطارهای هیدروژنی در دست نیست، اما پروژه خرید تقریبا 14 قطار بیش از 81 میلیون یورو سرمایه لازم دارد. فرانسه قصد دارد تا سال 2022 نخستین قطار دارای نیروگاه هیدروژن را به بهره برداری برساند.

بلیط قطار تهران 

تهران با توجه به شرایط استراتژیکی و پایتخت بودنش شلوغ ترین مسیر ریلی کشور است. از این رو در هر زمان و در هر شهری که باشید به راحتی می تواتید بلیط قطار تهران را تهیه کنید. کافیست که به سایت های فروش بلیط سری بزنید و در آنجا با تعیین مبدأ و مقصد بلیط سفر خود را تهیه کنید. قطارهای زیادی از شرکت های مختلف مانند رجا، فدک و نورالرضا در ایستگاه های تهران آماده جابه جایی مسافران هستند. اگر سفرتان قرار است طولانی باشد، پیشنهاد می کنیم که قطارهای با کیفیت را انتخاب کنید که آرامش و امکانات بیشتری در اختیارتان قرار دهند.

  بلیط قطار اصفهان تهران  

اصفهان با توجه به قدمت و دیرینه تاریخی که دارد محبوب ترین مقصد گردشکری ایرانیان است. اغلب افراد سفر به این شهر را از تهران شروع می کنند. از آنجا که اصفهان یک مسیر پرتردد محسوب می شود، بهتر است پیش از سفر بلیط قطار اصفهان تهران را رزرو کنید. سایت ها این امکان را که بتوانید روزها یا حتی ماه ها قبل بلیط سفر را رزرو کنید، فراهم کرده اند.

 

بلیط قطار مشهد

شهر زیارتی مشهد همیشه طرفداران خاص خود را داشته و مقصد گردشگری میلیون ها مسافر ایرانی و خارجی است. سفر با قطار یکی از مقرون به صرفه ترین روش های مسافرت به این شهر است. شما می تواتید بلیط قطار مشهد را از شهری که در آن ساکن هستید از طریق روش های اینترنتی یا حضوری تهیه و رزرو نمایید.

چگونه بلیط قطار تهیه کنیم؟

همه چیز درباره قطارهای هیدروژنی

با گسترش تکنولوژی روش های متعددی برای خرید بلیط  به وجود آمد است. شما می توانید بلیط قطار را از یک سایت معتبر خریداری کنید. به این صورت که وارد سایت مورد نظر می شوید و در قسمت بلیط خارجی یا داخلی گزینه مناسب را انتخاب می کنید. سپس وسیله نقلیه دلخواه را برگزیده و فیلد های خواسته شده را به دقت پر کنید. این فیلد ها شامل مبدا، مقصد، تاریخ رفت و برگشت و تعداد مسافر می باشد. در انتها گزینه جستجو را بزنید تا سامانه به دنبال بلیط شما بگردد و آن را به شما معرفی کند. در ادامه می توانید قیمت بلیط ها و نوع قطارها را ببینید و بسته به نیازتان یکی را انتخاب نمایید وهزینه بلیط را باید آنلاین و بدون واسطه پرداخت کنید.

روش دوم خرید بلیط از طریق اپلیکیشن ها می باشد که آن نیز یک روش اینترنتی است. برنامه خرید بلیط را روی گوشی نصب می کنید و خرید را در آن انجام می دهید. این روش نیز مقرون به صرفه بود و نیازی به حضور در مراکز خاصی را ندارد.

در آخرین روش می توانید به دفاتر و آژانس ها مراجعه کنید و خرید را حضوری به انجام برسانید.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: