bazarnews

کد خبر: ۶۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
بازارنیوز گزارش می دهد؛
در این گزارش سعی شده است که ۴ فیلم سینمایی با موضوعاتی مرتبط به حوزه اقتصاد معرفی گردد. در صدر این لیست، فیلم بچه‌های آسمان از مجید مجیدی قرار دارد.

روزهای قرنطینه یکی پس از دیگری سپری می شود و افراد در خانه، با سرگرمی های مختلف سعی در گذران اوقات خود دارند. عده ای مطالعه را بر می گزینند، برخی به بازی دسته جمعی روی می آورند و عده ای نیز به تماشای فیلم مشغول می شوند. به همین بهانه در این گزارش سعی شده است که 5 فیلم با موضوعاتی مرتبط به حوزه اقتصاد به حضورتان معرفی گردد که مشاهده آنها خالی از لطف نیست.

 

  • بچه های آسمان

بچه های آسمان از جمله فیلم هائی است که تقریبا همه یا آن را دیده اند و یا آوازه اش به گوششان خورده است. این فیلم به کارگردانی «مجید مجیدی» ساخته شده است و در سالی که اکران شد، به رقابت نهایی با چند فیلم بین المللی در جشنواره اسکار پرداخت و نهایتا دوم شد. به تصویر کشیدن فقر و تنگدستی یک خانواده در این فیلم به قدری زیبا و چشم نواز است که هر بیننده ای را وادار به دیدن این فیلم می کند.

۴ فیلم که علاقه‌مندان به اقتصاد، باید ببینید

خلاصه فیلم: پسرکی به نام علی کفش‌های خواهرش را گم می‌کند. از آنجایی که زهرا کفش دیگری ندارد و پدر هم توانایی مالی خرید کفش نو را ندارد، قرار می‌گذارند که صبح‌ها زهرا کتانی علی را بپوشد و ظهر علی در مسیر منتظر پایان مدرسه زهرا و آمدن او میشود تا کتانی را از زهرا دریافت و با آن به مدرسه برود. با وجود تلاشی که زهرا برای به موقع رساندن کفش ها به علی میکند اما علی هر روز دیر به مدرسه میرسد تا اینکه در مدرسه یک مسابقه برگزار می شود که قرار است به نفر سوم، یک کتانی جایزه بدهند.

نمره در IMDB (بانک اطلاعات اینترنتی فیلم ها): 8.3 از 10

 

  • نفوذی

نفوذی به کارگردانی احمد کاوری و مهدی فیوضی در سال 1387 ساخته شد. فیلمنامه نفوذی بر اساس خاطرات یک آزاده و با نگاهی به کتاب «حکایت زمستان» از سعید عاکف، توسط داوود امیریان نوشته شده است. سکانسی زیبا و تلخ از این فیلم، در ذهن بسیار از دوستداران این فیلم هنوز باقی مانده است. در این سکانس، نقش بد این فیلم خطاب به نقش خوب چنین می گوید: «اینجا ایرانه، هرقدر بیشتر زحمت بکشی، بیشتر می زنن توی سرت. بیشتر دل می سوزونی، بیشتر بهت انگ می زنن. آهسته میرم، آهسته میام، دل به چیزی نمی بندم جز پول! توی این مملکت آنقدر راه هست که بتونی پول دربیاری. اینجا کشور خرید و فروشه، وزیر و وکیل و نماینده مجلس را می خرن!».

۴ فیلم که علاقه‌مندان به اقتصاد، باید ببینید

خلاصه فیلم: داستان زندگی اسیری را روایت می کند که بعد از ۲۰ سال به وطن بازگشته است. او وقتی به ایران می رسد دستگیر و زندانی می شود و این سرآغاز ماجراهای جدیدی میگردد...

نمره در IMDB (بانک اطلاعات اینترنتی فیلم ها): 6.1 از 10

 

  • روز بلوا

روز بلوا فیلمی درباره فساد مالی است. این فیلم در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر  برای اولین بار اکران شد که با واکنش های خوبی از سوی منتقدین همراه شد. این فیلم به کارگردانی بهروز شعیبی و نویسندگی مهران کاشان تهیه شده و محتوایی نوین را به سینمای کشور ارائه کرده است.

۴ فیلم که علاقه‌مندان به اقتصاد، باید ببینید

خلاصه فیلم: عماد استاد و طلبه ای خوشنام و یک چهره تلویزیونی مورد توجه است، او ناگهان توسط پلیس با اتهام‌های مالی جدی مواجه می‌شود که خود و خانواده اش را در موقعیت پیچیده‌ای قرار می‌دهد.

نمره در IMDB (بانک اطلاعات اینترنتی فیلم ها): فاقد صفحه می باشد.

 

  • یتیم خانه ایران

فیلمی به کارگردانی و نویسندگی ابوالقاسم طالبی که در سال 1393 تولید شد و دو سال بعد در سینماهای کشور به مرحله اکران رسید. فیلمی خوش ساخت که به واقعه قحطی بزرگ در کشور و مرگ چند میلیون ایرانی می پردازد. گفته می شود که کارگردان این اثر در حال مطالعه کتب تاریخی برای شروع یک پروژه سریالی بود که این مقطع از تاریخ توجه وی را جلب می کند که نهایتا منجر به ساخت این فیلم می شود.

۴ فیلم که علاقه‌مندان به اقتصاد، باید ببینید

خلاصه فیلم: در آغاز جنگ جهانی اول که تمامی جهان درگیر جنگ ناخواسته و بی‌رحمانه‌ای بودند، ایران اعلام بی‌طرفی می‌کند و از ۱۲۹۵ سه سال کشور دچار کمبود مواد غذایی می‌شود که به قحطی بزرگ معروف است. در این اثنا شخصی به نام حاج ابوالفضل، یتیم‌خانه‌ای دایر می‌کند که بچه‌های بی‌سرپرست را در آنجا نگهداری می‌کنند. او فرزندی دارد به نام محمد جواد که پس از مرگ پدر اداره یتیم‌خانه را بر عهده می‌گیرد، پرچم‌دار مبارزه با نیروهای بیگانه می‌شود. فیلم داستان تعقیب و گریز محمدجواد و یک مرد انگلیسی است که یکی از فرماندهان ارتش دنسترویل در ایران است.

نمره در IMDB (بانک اطلاعات اینترنتی فیلم ها): 6.1 از 10

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: