bazarnews

کد خبر: ۶۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
رییس مرکز آمار ایران اعلام کرد: بر پایه آخرین اطلاعات دریافتی از سامانه سرشماری اینترنتی تا ساعت 18 امروز (سه شنبه) یک میلیون و 501 هزار و 374 خانوار ثبت نام کردند که پنج میلیون و 48 هزار و 831 نفر را دربرمی گیرد.
«امیدعلی پارسا» با اشاره به برگزاری دومین مرحله قرعه کشی یکصد نفر از شرکت کنندگان در سرشماری اینترنتی از خانواده های ایرانی خواست ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند.
 
وی یادآوری کرد: سرشماری اینترنتی تا بیست و چهارم مهرماه جاری در کشور ادامه می یابد و چنانچه 35 درصد مردم در سرشماری اینترنتی مشارکت کنند، جمهوری اسلامی ایران در شمار کشورهای توسعه یافته به لحاظ آماری قرار می گیرد.
 
با احتساب 23 میلیون خانوار ایرانی و از آنجا که مرکز آمار ایران مشارکت 35 درصدی در سرشماری اینترنتی را به عنوان هدف انتخاب کرده است، بنابراین هنوز با میزان هشت میلیون و 50 هزار خانوار فاصله وجود دارد.
 
بر اساس برنامه ریزی از بیست و پنجم مهر تا بیست و پنجم آبان ماه سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش حضوری با تبلت انجام می شود.
 
مردم باید پس از ثبت نام در سامانه اینترنتی، کد دریافتی را حفظ کنند تا هنگام مراجعه مامور سرشماری به در منزل آنها با ارایه آن دیگر به سرشماری حضوری نیازی نداشته باشند.
 
رییس مرکز آمار ایران امروز در نشست خبری اعلام کرد تاکنون یک میلیون و 372 هزار خانوار در سرشماری اینترنتی ثبت نام کرده اند که این رقم با دربرگیری جمعیت چهار میلیون و 600 هزار نفری، نزدیک به 5.4 درصد کل خانوارهای کشور را شامل می شود.
 
«امیدعلی پارسا» افزود: در ١٠ روز نخست، ٣٣ درصد هدف تعیین شده مرکز آمار برای سرشماری اینترنتی محقق شد.
 
وی مشارکت مردم استان های سمنان و بوشهر را در سرشماری اینترنتی را عالی توصیف کرد و گفت: استان های خراسان جنوبی، یزد کردستان و آذربایجان شرقی نیز مشارکت ٧٤.٤ درصدی داشته اند.
 
به گفته وی، مردم استان های همدان، خوزستان، گلستان، لرستان، قزوین، البرز، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی و اردبیل نیز ٢٨ درصد مشارکت کرده اند.
 
وی گفت: دیروز در هر ساعت 14 هزار و 880 خانوار ثبت نام اینترنتی کردند که امروز این مشارکت به ساعتی ٢٢ هزار و ٦٨٠ خانوار رسیده است.
 
سرشماری اینترنتی تا بیست و چهارم مهرماه در کشور ادامه می یابد و چنانچه 35 درصد مردم در سرشماری اینترنتی مشارکت کنند، جمهوری اسلامی ایران در شمار کشورهای توسعه یافته به لحاظ آماری قرار می گیرد.
 
با احتساب 23 میلیون خانوار ایرانی و از آنجا که مرکز آمار ایران مشارکت 35 درصدی در سرشماری اینترنتی را به عنوان هدف انتخاب کرده است، بنابراین هنوز با میزان هشت میلیون و 50 هزار خانوار فاصله وجود دارد.
 
براساس برنامه ریزی انجام شده، یک هزار نفر از افرادی که در سرشماری در قالب اینترنتی مشارکت کنند، با انجام قرعه کشی از جایزه 10 میلیون ریالی برخوردار می شوند.
 
تاکنون دو مرحله قرعه کشی بین خانوارهای ثبت نام شده در سرشماری اینترنتی انجام شده که در هر مرحله یکصد خانوار از شهرهای مختلف کشور برنده جایزه 10 میلیون ریالی شدند.
خانوارها می توانند در مدت تعیین شده، اطلاعات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir وارد کنند و همچنین از نتایج قرعه کشی ها باخبر شوند.
 
همچنین ٥٠٠ جایزه ١٠ میلیون ریالی برای مدیران مدارسی در نظر گرفته شده است که بتوانند خانوارهای دانش آموزان را به پرکردن اینترنتی سرشماری تشویق کنند.
همه خانوارهایی که به شکل اینترنتی اطلاعات آماری خود را تکمیل کنند، از یک گیگابایت اینترنت رایگان بهره مند می شوند.
 
براساس پیش بینی صورت گرفته، نتایج اولیه سرشماری امسال یکم تا پانزدهم دی ماه امسال و نتایج تفصیلی آن مردادماه 1396 منتشر می شود.
 
هفتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در روزهای دوم تا بیست و دوم آبان ماه سال 1390 با بسیج نزدیک به 114 هزار نفر مامور آمارگیر و نیروهای ستادی و پشتیبانی آموزش دیده در 31 استان، یک هزار و 139 شهر و 96 هزار و 549 آبادی کشور انجام شد.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: