bazarnews

کد خبر: ۶۸۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
برخی از کارشناسان، علت این افت را رسیدن شاخص به سقف کانال بلند مدت عنوان می‌کنند. ولی با عبور شاخص از رقم ۵۷۰ هزار، به نظر می‌رسد که نمودار شاخص در حال کف سازی است.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: به نظر می رسد که شاخص بورس، مانند سال گذشته، پا در کفش صعود کرده است. شاخص بورس که در انتهای سال گذشته در حوالی 555 هزار واحد، با افتی 10 درصدی مواجه شد، نگرانی عده زیادی را بر انگیخت.

 

ریزش بورس چقدر امکان دارد؟

برخی از کارشناسان، علت این افت را رسیدن شاخص به سقف کانال بلند مدت عنوان می کنند. چرا که در دهه هفتاد و هشتاد، شاخص با رسیدن به سقف، با افت مواجه شد و هرگز سقف خود را به کف کانال جدید، تبدیل نکرد. حالا و با عبور شاخص از رقم 570 هزار، به نظر می رسد که نمودار شاخص در حال کف سازی است و افت جدیدی را تجربه نخواهد کرد. تصویر زیر، نمایی از آخرین معاملات در بازار بورس در روز یکشنبه 17 فروردین را نشان می هد.

بررسی امکان ریزش شاخص در روز‌های آتی/ کارشناسان: بورس، بهترین بازار برای نقد شوندگی

 

کارشناسان: بورس، بهترین بازار برای نقد شوندگی

رشد ادامه دار بورس در سال جاری، پیش بینی بسیاری از کارشناسان است. سال گذشته «اسدلله باقری» کارشناس اقتصادی پیرامون چگونگی وضعیت بورس در سال 99 گفت: «به نظر می‌رسد شاخص بورس در امسال همچنان رشد کند و رشد آن  در سال آینده بیشتر از امسال شود. در سال ۹۹ بخشی از اقتصاد کشور از جمله ساخت‌ و ساز و مسکن رونق خواهد داشت و بهتر از سال‌های گذشته پیش بینی می شود و در سهام هم دیده می شود که رشد  به خوبی سال‌های گذشته باشد.»

وی افزود: تنها بازاری که می‌تواند نقد شوندگی خوبی را محقق کند بازار سرمایه است.

گفتنی است «ابراهیم خلیلی» کارشناس بازار سرمایه نیز در این زمینه اظهار داشت: نکته قابل توجه در خصوص مزایای حضور در بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاران، قدرت نقدشوندگی بالای سهام نسبت به سایر بازارها است که می‌توان از آن به عنوان ویژگی ممتاز این بازار نسبت به سایر بازارها یاد کرد.

 

حداقل ارزش سفارش در بورس، 500 هزار تومان می شود

گفتنی است بر اساس اطلاعیه جدید سازمان بورس و اوراق بهادار، از روز چهارشنبه ۲۰ فروردین، حداقل ارزش هر سفارش از طریق معاملات بر خط از ۱۰۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان تغییر می‌کند. این موضوع به حجم پولی که پشت هر سهام است، کمک شایانی می کند و پشتوانه مالی سنگینی را برای سهام عرضه شده در بورس فراهم می کند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: