bazarnews

کد خبر: ۶۸۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
«مجیدرضا حریری» رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین گفت: ما در ابتدای شیوع کرونا ۲ میلیون ماسک برای چین فرستادیم. تا امروز که صحبت می‌کنم بیش از ۱۲ میلیون ماسک چینی‌ها برای ما فرستادند.

«مجیدرضا حریری» رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین در گفتگو با بازار نیوز، گفت: از زمانی که بحث کرونا در چین شروع شد، اولین دولت و ملتی که با چینی ها همدردی کردند ملت و دولت ما بود و بازتاب بسیار مثبتی در چین داشت دوستان چینی خیلی از این منظر راضی بودند و خوش حال به نظر می آمدند که مردم ما با مردم چین اظهار همدردی می کنند.

وی ادامه داد: بعد از آن کم کم برعکس شد و ما بیشتر درگیر کرونا شدیم. ما در آن ایام 2 میلیون ماسک برای چین فرستادیم. تا امروز که صحبت می کنم بیش از 12 میلیون ماسک چینی ها برای ما فرستادند.

وی با اشاره به حس انسان دوستی چینی ها در قبال ایرانی ها، اظهار داشت: حسابی در یکی از این شبکه های اجتماعی چین باز شده بود برای کمک به مردم ایران که البته مطابق قانون دولت چین هم نبود. اما در طی همان 24 ساعت کمک هایی از 30 یا 40 یوآن تا صدها هزار یوآن به آن حساب ریخته شد و طی کمتر از یک روز به حدود نیم میلیون دلار رسید. پولی که مردم چین از حساب های خرد خودشان ریخته بودند. باید از این ها تشکر کرد.

حریری در ادامه پیرامون شبهات پیش آمده درباره پرواز شرکت ماهان به چین گفت: می گویند که چرا ماهان پرواز کرده به چین و به این اشکال می گیرند. ببینید باز هم این در تخصص من نیست من نمی دانم که موضوع پروازها به چه شکل است اما من مشاهدات خودم را عرض میکنم. وقتی پرواز ماهان قطع بود قطر ایر و امارات و هواپیماهای مالزی و هواپیمای ترکیه به چین پرواز داشتند و ما دوستانمان که در چین مانده بودند یا چینی هایی که می خواستند از ایران به چین برگردند، این ها به قطر و ترکیه می رفتند و از آنجا به چین می رفتند. اینکه یک نفر دامن می زند به این قضیه یک خبری را جعل می کنند و بر اساس آن جعل شروع می کنند دامن زدن، صحیح نیست. بعضی از نمایندگان مجلس ما هم این موضوع را تکرار می کنند که چرا ماهان پروازش را لغو نکرد.

 
برچسب ها: حریری ، کرونا ، چین ، اقتصاد
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: