bazarnews

کد خبر: ۶۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
سفره افطار در ساده‌ترین حالت شامل چند نان، پنیر، سبزی، خرما، کاسه‌ای آش یا حلیم و چای است. اگر نوبرانه ماه رمضان یعنی زولبیا و بامیه را هم در آن بگنجانیم سفره ما هم رنگین‌تر می‌شود هم سنگین تر!

خرما که یکی از اصلی ترین اجزای سفره افطار و تولید داخل است، باز هم در ماه رمضان دچار افزایش قیمت می شود.  قیمت نان و پنیر هم بسته به نوع آن بسیار متغیر است.  زولبیا و بامیه امسال هر کیلو 24 هزارتومان  پیش بینی شده است. در کنار مواد کم کالری و سبک هنگام افطار،  قطعا خوردن حلیم و آش برای تامین انرژی مورد نیاز بدن کمک کننده است.  قیمت حلیم و  آش  به ترتیب هر کیلو 25 هزارو 20 هزارتومان در نظر گرفته شده است.

 چای ، نوشیدنی خاص ایرانیان و سبزیجات نیز با توجه به تاثیری که در حفظ و تامین آب بدن دارند تقریبا جزو پرمصرف های ماه رمضان محسوب می شوند.

با یک حساب سرانگشتی اگر هر نفر در افطار یک تکه نان سنگک  و مقداری پنیر  و زولبیا و بامیه، چند خرما و یک کاسه آش یا حلیم میل کند، بدون احتساب سبزیجات و چای و ... بیش از  20 هزار تومان هزینه می شود. حال اگر یک خانواده چهارنفری با حقوق مصوب کارگری را در نظر بگیریم ، در طول ماه رمضان فقط هزینه افطار آن ها تقریبا با میزان حقوق دریافتی شان برابری می کند!

این که سرپرست خانوار دیگر هزینه های زندگی و حتی اقلام مصرفی وعده سحر را از کجا و چگونه تامین کند، سوالی است که باید عمیق به آن اندیشید.

قیمت اقلام سفره‌های رمضانی خانوار‌ها

 

خراسان

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: