bazarnews

کد خبر: ۷۱۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
جامعه دانشجویی کشور، با خرید و فروش مقاله، پایان نامه و مدرک، ناآشنا نیست. کافیست با یکی از آگهی دهندگان در سایت‌های آگهی آنلاین تماس بگیرید و از قیمت‌های سرسام آور مدارک جعلی باخبر شوید.

بررسی خرید و فروش مدرک و پایان نامه در کشور/ با ۲۵ میلیون، لیسانسه شوید+فیلم

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: جامعه دانشجویی کشور، با خرید و فروش مقاله، پایان نامه و مدرک، ناآشنا نیست. می توان گفت این پدیده، موضوعی نیست که بتوان آن را تکذیب کرد.

شواهد و قرائن نشان می دهد که دسترسی به مدرک تحصیلی جعلی، به دو روش، انجام می شود. یکی خرید و فروش مقاله و پایان نامه که به تبع آن، مدرک تحصیلی آماده تحویل به دانشجو می گردد، و دیگری استفاده از افراد با نفوذ در دستگاه ها است که منجر به صدور مدرک جعلی می شود.

تقلبات علمی و دست یابی عده ای به مدارک جعلی، قصه تلخی است که نمونه های بسیاری از آن را می توان مثال زد.

کافیست با یکی از آگهی دهندگان در سایت های آگهی آنلاین تماس بگیرید و از قیمت های سرسام آور مدارک جعلی باخبر شوید.

طی تماسی که خبرنگار بازارنیوز با یکی از آگهی دهندگان داشت، مشخص شد که تهیه مدرک لیسانس رشته کشاورزی، هزینه ای بالغ بر 25 میلیون تومان بر دست مشتری خواهد گذاشت.

در همین رابطه چندی پیش فریدون جعفری مدیر کل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت علوم، در یادداشتی در اینستاگرام خود، نوشت: "فقط در یک جمع آوری سطحی ابزار و ادوات فروش پایان نامه و کتاب در میدان انقلاب توسط وزارت علوم در سال ۹۸ منتشر شد بیش از ۳ هزار نمونه غیر قانونی و جعلی کشف شد یعنی ۳۰۰۰ مدرکی که ظاهرا معتبر هستند اما واقعا بی اعتبار، جعلی و شاید در میان آن ۳۰۰۰ بتوان نام برخی از منتخبین فعلی را در صورت بررسی دقیق ، درست و بی‌طرفانه و به دور از نفوذ دید".

انتظار می رود مسئولان امر، با تشدید نظارت، بساط بنگاه داری، جعل مدرک و پایان نامه نویسی را برای همیشه جمع آوری کنند. 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: