bazarnews

کد خبر: ۷۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
واکنش رئیس سابق شورای رقابت به قرارداد خودروسازان با شرکای فرانسوی:
جمشید پژویان، گفت: ایران فقط واسطه ای برای فروش خودروهای فرانسوی به کشورهای همسایه است.
جمشید پژویان، در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز، در خصوص قرارداد خودروسازان با شرکای فرانسوی، گفت: انتقال تکنولوژی و تولید مشترک خودرو بین ایران و فرانسه به هیچ عنوان وجود ندارد، بلکه شرکت فرانسوی پژو فقط به دنبال تامین منافع خود در راستای فروش خودرو در ایران است.

این کارشناس اقتصادی،با یادآوری اینکه در سنوات گذشته مطرح کرده بودم که آیا ایران می تواند خودروساز باشد یا خیر؟ تصریح کرد: تمام کشورهای دنیا که خودروساز نیستند، بلکه تعداد محدودی از کشورها در صنعت خودروسازی فعالیت می کنند.

پژویان، افزود: اینکه ایران می تواند در صنعت خودروسازی موفق باشد یا خیر؟ نیازمند به مطالعه دقیق و کارشناسانه دارد، بنابراین نمی توان پشت میز در این رابطه تصمیم گیری کرد، هر چند که در چند سال گذشته این موضوع را مطرح کرده بود، اما بررسی جدی و مدونی در این رابطه صورت نگرفت زیرا منافع مالی افراد خاصی از صنعت خودرو تامین می شود.

رئیس سابق شورای رقابت، اظهار داشت: اگر این حجم از منابع مالی بسیار گسترده که به صنعت خودروسازی کشور اختصاص پیدا می کند به صنایع دیگر پرداخت شود بدون شک باعث ایجاد اشتغال و رشد مثبت اقتصادی کشور خواهد شد.  

این کارشناس اقتصادی، تصریح کرد: بازگشت دوباره شرکت پژو به ایران بیشتر برروی قیمت خودروهای وارداتی اثر می گذارد.

وی، ادامه داد: چنانچه خودروهای پژو با تکنولوژی روز جهان وارد کشور شوند قیمت بالاتری خواهند داشت که این امر منجر به کاهش تقاضا برای خرید خودروهای متوسط وارداتی می شود، همچنین خودروهای پژو با تکنولوژی بالا می توانند رقیب تولیدات داخلی لوکس باشند.

رئیس سابق شورای رقابت، اظهار داشت: درحال حاضر تقاضا برای خرید خودرو در اقتصاد ایران بسیار پایین است، بنابراین ایران فقط واسطه ای برای فروش خودروهای فرانسوی به کشورهای همسایه است. 

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: