bazarnews

کد خبر: ۲۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹
حمایت از بنگاه های تولیدی بزرگ مانند استیل آذین، ضرورت تسریع حرکت چرخ های توسعه کشور است.
بازار نیوز - وقتی نظریات مختلف اقتصادی را مطالعه می کنیم (تفاوتی ندارد مکتب سوسیالیستی باشد یا اقتصاد آزاد و کینزی و فیشر و مقداری و اتریش و نهادگرایی و ...) همگی یک فصل مشترک دارند و بر یک عامل تاکید می کنند. وزن و اعتبار هر اقتصادی به میزان تولید ناخالص آن کشور است. این قاعده تغییر ناپذیر است.

امروز اقتصادهای بزرگ جهان برای تقویت تولید و اقتصاد به سمت تشکیل هولدینگ ها و شرکت های بزرگ رفته اند تا از این طریق نرخ بهره وری را افزایش دهند و انتظار می رود در آینده نسبت این بنگاه ها به بنگاه های اقتصادی کوچک بسیار بیشتر باشد. لذا سیاستگذاران باید به سمت حمایت از این بنگاه های بزرگ حرکت کنند.

یکی از این شرکت های تولیدی بزرگ در ایران، شرکت استیل آذین ایرانیان است که توانسته با فعالیت مستمر در سال های گذشته حوزه کاری خود را بسیار گسترش دهد. 

در حال حاضر این شرکت در زمینه های فولاد، نیروگاه، بورس، مسکن، کشاورزی و شیلات، فن اوری های پیشرفته و همچنین امور فرهنگی، سینمایی، ورزشی و خیریه فعال است و ارزش افزوده بسیاری در این حوزه ها ایجاد کرده است.

این شرکت در کنار اقدامات گسترده فرهنگی و خیریه که با نظر حسین هدایتی انجام می شود، توانسته با فعالیت های موفق اقتصادی و تولیدات خود، از خروج ارز از کشور در ازای واردات جلوگیری کند و چند هزار فرصت شغلی ایجاد نماید.

همچنین شرکت استیل آذین با ارتباطات موفق تجاری با شرکای بزرگ توانسته از فناوری های جدید بهره مند شود و به میزان قابل توجهی به کمک تکنولوژی به کشور پیشرو بوده است.

انتظار می رود با ادامه روند سال های گذشته در آینده سهم این هولدینگ از صادرات غیرنفتی افزایش یابد و اشتغال بیشتری برای جوانان ایجاد کند. لذا توسعه هر چه بیشتر این دست فعالیت ها حتما در راستای منافع بلند مدت اقتصادی خواهد بود و مسئولین لازم است با رفع موانع و قواعد پیش روی این کار آفرینان، بستر را برای رونق بیشتر فعالیت انها مهیا کنند.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: