bazarnews

کد خبر: ۸۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
عضو کمیسیون اصل 90 در مجلس در گفتگو با بازار نیوز؛
عضو کمیسیون اصل 90 در مجلس گفت: موافق سیاست پرداخت یارانه نقدی برای اقشار آسیب‌پذیر هستم هر چند که مبلغ آن کم است.
مبلغ یارانه نقدی برای اقشار آسیب‌پذیر کم استفرهاد تجری در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز در این خصوص گفت: به اعتقاد من موضوع یارانه نقدی را می شود نظام مند کرد به طوری که با کمترین هزینه و به صورت سهل الوصول بتوان خدمات یارانه‌ای را دریافت کنند، اشکالی ندارد.

اما اگر با همین ابزار و شرایط استفاده از آن فراهم نشود خصوصا برای دهک های پایین و کم درآمد جامعه بهترین سیستم همین شرایط فعلی و نقدی است تا فرد با تشخیص و صلاح دید خود بتواند از این مسیر استفاده کند هر چند که اگر مکانیزم بهتری تعریف کنیم است قابل قبول تر است.

اما اگر بخواهیم ساز و کارهای دیگری را برای تخفیف یارانه به بخش های دیگر بدهیم باز هم محاسبه همان یارانه سابق و نظام سوبسیدی برای دولت سخت خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مبلغ یارانه برای اقشار آسیب پذیر کفایت می کند؟ گفت: خیر؛ باید با تدبیر دولت و مجلس، دستگاه‌ها، مراکز پژوهشی و تحقیقاتی به یک جمع بندی برسند تا بتوانند هم یارانه ها را پرداخت کنند و هم به اقشار آسیب پذیر و نیازمند کمک کنند و در شرایطی خانوارهایی که یارانه تاثیری در روال زندگی آنها ندارد یا خودشان را محق دریافت یارانه نقدی نمی دانند حذف آن عملیاتی شود. هر چند که افرادی هستند که مبلغ یارانه برای آنها سرنوشت ساز است.

با این شرایط به اعتقاد من یارانه بایستی اقشار آسیب پذیر را در بر بگیرد هرچند که با این طرح و با توجه به شرایط اقتصادی، رکود و نبود بازار کار، اشتغال و درآمد دولت می تواند با ایجاد عدالت اجتماعی به جامعه کمک ارزشمندی بکند.

عضو کمیسیون اصل 90 در مجلس در خصوص اینکه آیا یارانه نقدی حذف می شود؟ تاکید کرد؟ کمیسیون اصل 90 در این خصوص تعیین و تکلیف نمی کند چون حوزه تخصصی کمیسیون ما رسیدگی به شکایت است و راهبرد سیاست کلان در این مهم، موضوعی نیست که کمیسیون قضایی به واسطه یک شکایت در این مورد به جمع بندی برسد.

قاعدتا کمیسیون برنامه بودجه و کمیسیون اقتصادی در این خصوص صاحب نظر است و ما تابع نظر آنها هستیم.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: