bazarnews

کد خبر:13960519257127251
تاریخ انتشار:24 مرداد 1396 - 18:4

صورت بهای تمام‌شده کالای فروش رفته در جزء دوم در صورتحساب نرم افزار حسابداری سود و ضرر است. سه جزء اصلی ، شامل موجودی محصول در اول دوره، بهای تمام‌شده محصولات خریداری‌شده و موجودی محصول در آخر دوره در محاسبات هستند.

بهای تمام شده کالای فروش رفته + فرمول | نرم افزار قیمت تمام شده محصول

به گزارش آرین سیستم، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته در سیستم حسابداری و موجودی محصول در آخر دوره، با یکدیگر دربرگیرنده تمامی کالاهای آماده فروش هستند. نحوه محاسبه بهای تمام‌شده در برنامه حسابداری نیز با در نظر گرفتن مجموع موجودی محصول در اول دوره و بهای تمام‌شده محصولات خریداری شده است.

 

محاسبه قیمت تمام‌شده

در سایت سازمان بورس ایران، عنوان قیمت تمام‌شده خودرو یافت نمی‌شود و به گفته دبیر انجمن ، هزینه خودروهای داخلی در خارج از ایران نزدیک به هزینه خودروها در داخل ایران است. در کشور چیزی به عنوان رقابت وجود ندارد و اگر بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته خودرو در دیگر کشورها را محاسبه کنیم می‌توانیم تخمینی از محاسبه بهای تمام‌شده خودروهای داخلی به وسیله نرم‌افزار حسابداری ارزی داشته باشیم.

 

نحوه محاسبه قیمت تمام‌شده محصول

نحوه محاسبه بهای تمام‌شده کالای فروش رفته به صورت جمع مواد و دستمزد مستقیم و سربار به دست می‌آید. مواد همان محصول در انبار یا خریدهای صورت گرفته است و سربار از جداسازی هزینه‌های غیر مستقیم روی ایجاد و تولید سرشکن می‌شود.

پیش‌بینی شده است که بهای تمام‌شده هواپیما بیش از ۳۰% افزایش نیابد. برای محاسبه قیمت بلیط در هر مسیر هفت کلاس در نظر گرفته شده است و برای همه ایرلاین‌ها یکسان است.

بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته وسایل نقلیه با توجه به اصلاح‌بندی از مصوبه تعیین قیمت، جایگزین شدن عبارت “فورا بعد از دریافت وجه از خریدار” به جای “در دوره‌های سه ماهه” است. قیمت تمام‌شده به انگلیسی معادل fixed price است.

 

بهای تمام‌شده کالای ساخته‌شده

بهای تمام‌شده کالا شامل موجودی‌های مواد اولیه و سربارهای ساخت است. در سمت راست ترازنامه تحت عبارت موجودی کالا با ماهیت دارایی ذخیره می‌شود. هنگامی که محصول فروش می‌رود، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته و ساخته‌شده از طریق یکی از سه روش لایفو ، فایفو و میانگین محاسبه می‌شود.

 

حسابداری بهای تمام‌شده چیست؟

نام دیگر آن حسابداری صنعتی و در اصل نسخه و نمونه‌ای از حسابداری مدیریت و ابزار مهم در مدیریت است تا مدیران با استفاده از آن به ثبت بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته و تولیدات بپردازند. به این صورت روی قیمت تمام‌شده محصول در سیستم حسابداری کنترل و نظارت دارند و هزینه‌ها را اعمال می‌کنند.

طبق اصل بهای تمام‌شده، تبادلات انجام‌گرفته حسابداری در تاریخ رخداد بهای تمام‌شده در دفتر ثبت می‌شود.

 

نحوه محاسبه بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته و ساخته‌شده

  • فرمول بهای تمام‌شده کالای فروش رفته

موجودی کالا در اول دوره + خرید کالا طی دوره + بهای تمام‌شده کالای ساخته‌‌شده طی دوره

کسر می شود :

موجودی کالا در پایان دوره

  • فرمول بهای تمام‌شده کالای ساخته‌شده

 مواد اولیه در اول دوره + خرید مواد اولیه و کسر تخفیف

کسر می‌شود :

موجودی مواد اولیه در آخر دوره + بهای تمام‌شده مواد اولیه به فروش‌رسیده

اضافه می‌شود :

دستمزد + سربار تولید

اضافه می‌شود :

موجودی کار طی ساخت در اول دوره

کسر می‌شود :

موجودی کار طی آخر دوره

مثال: صورت سود و زیان

فروش (-) بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته = سود ناخالص (-) هزینه‌های عمومی، اداری و فروش = سود عملیاتی (-) خالص سایر درآمدها = سود قبل از مالیات

 

 نرم‌افزار بهای تمام‌شده

اطلاعات توسط نرم‌افزار حسابداری مالی برای تعیین قیمت فروش، نظارت و کاهش‌دادن هزینه‌ها، تجزیه و تحلیل سودهای تولید، تصمیم‌گیری درباره فعالیت‌ها و جایگزینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نرم‌افزار محاسبه بهای تمام‌شده در اکسل هم داریم که برنامه ساده‌ای است. نرم‌افزار محاسبه قیمت خودرو با گرفتن اطلاعات مدل، سال ساخت، بیمه، نوع سوخت، عملکرد کیلومتر و … قیمت را محاسبه می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصولات به وب‌سایت رسمی آرین سیستم مراجعه کنید.





انتشار محتوا:اخبار رسمی