bazarnews

کد خبر:13961125282307624
تاریخ انتشار:25 بهمن 1396 - 20:33
بازار فرش سرای ابریشم، از داستان انتخاب‌های اثرگذار زنان می‌گوید:

بازار فرش سرای ابریشم، در کمپین اخیر خود با عنوان «می‌خواهم انتخاب کنم»، راوی داستان زنان موثر است. گلرخ بحری، یکی از زنان حاضر در این کمپین است که تصویر او بر روی بیلبوردهای شهر نقش بسته است. او در داستان خود از انتخاب میان شغل قبلی و راه اندازی سایت مهربانه و تبدیل شدن به کارآفرین می‌گوید.

گلرخ بحری: انتخاب کردم که کارآفرین باشم

گلرخ بحری بانوی جوانی است که بنیان‌گذار سایت مهربانه‌ است. بحری از زنان حاضر در کمپین بازار فرش سرای ابریشم درباره‌ی توضیح عملکرد مهربانه و معرفی آن می‌گوید: مهربانه سایتی برای تامین جمعی سرمایه است که برای امور خیریه،‌ موضوعات اجتماعی و بشردوستانه فعالیت می‌کند. با استفاده از مهربانه مردم می‌توانند در بستری شفاف به پروژه‌هایی که درباره‌ی موضوعات مختلف از سراسر ایران روی سایت قرار داده شده‌اند، کمک مالی کنند و حتی با هزار تومن کسی را در منطقه‌ای محروم ایران حمایت کنید.

بحری از لحظه‌ی انتخابش می‌گوید؛ به خوبی آن لحظه را به خاطر دارد و معتقد است در آن لحظه باید بین تمام چیزهایی که تا آن زمان داشت است و دنیای جدید و ناشناخته‌‌ی کارآفرینی انتخاب می‌کرده است. در نهایت به گفته‌ی خودش، او تصمیم گرفته است که در اقیانوس بزرگ کارآفرینی بپرد.

البته او خود را بیشتر از کارآفرین، «مهرآفرین» می‌داند و در توضیح این واژه می‌گوید: کسب و کار مهربانه یک کسب و کار اجتماعی است و معتقدم واژه‌ی مهرآفرین برای این کار مناسب‌تر است. مهربانه کمک می کند تا انسان‌ها با مهر و عشق خود زندگی کرده و به دیگران هم کمک کنند تا آنها نیز تجربه‌ی زندگی با کیفیت‌تری داشته باشند.

شروع هر کاری نیازمند صرف زمان و انرژی است، کارآفرینی نیز از این قاعده مستثنا نیست و سختی‌های فرآوانی دارد. در واقع هر کاری بهایی دارد. به عقیده‌ی گلرخ، زمانی که به عنوان یک زن وارد این حوزه می‌شوید، سختی‌ها بیشتر نیز می‌شوند؛ زیرا رقابت بسیار سنگین است. او همراه با مسیر بوده است تا راه را برای خودش و زنانی که با عشق خود پیش می‌روند هموار کند. او درباره‌ی بهایی که در این مسیر پرداخته است، گفت: برای من و تمام تیم مهربانه شب و روز معنایی ندارد. ما تمام وقت و انرژی خود را روی مهربانه متمرکز کردیم.

بنیان‌گذار مهربانه با شفافیت تمام ساختار درآمدزایی این سایت را این‌گونه تشریح می‌کند: ما درصدی از پروژه‌ها را برای مهربانه برمی‌داریم؛ اما این درصد حتی به میزانی نیست که حقوق کارمندان را نیز پوشش دهد. علت ادامه دادن ما بااین شرایط، باور و ایمانی است که داریم. ما می‌خواهیم این زنجیره‌ی عشق را ادامه بدهیم؛ زیرا باور دارم که این زنجیره‌ی عشق سرانجام به خود ما می‌رسد و نتیجه‌ی کارمان را می‌بینیم. شک نداریم که این خیر و برکت در زندگی تک تک اعضای تیم وجود دارد.

او با خوشحالی بیان می‌کند که در این سه سال به  واسطه‌ی انتخاب‌هایش مسئولیت پذیری را آموخته است و حس خوبی از مسئول بودن گرفته است. از این انتخابش بسیار راضی است ومی‌گوید که اگر صد بار دیگر هم در این مسیر قرار بگیرم، همین انتخاب را خواهم داشت، زیرا تا حدی به کارش عشق می ‌ورزد که گذر زمان برایش بی معنی شده است.

گفتنی است این کمپین مسئولیت اجتماعی بازار فرش سرای ابریشم با هدف غلبه بر کلیشه‌های رایج و باورهای غلط جامعه، بانوان کمتر شناخته‌شده‌ای را به‌عنوان نماینده‌ی زنان جامعه انتخاب کرده که با وجود مشکلات از زندگی بازنمانده‌اند و انتخاب‌های اثرگذاری بر جامعه‌ی اطراف خود داشته‌اند. این کمپین قصد دارد تاثیر انتخاب‌ها بر سرنوشت فرد را نشان دهد و از این طریق به زنان برای مقابله با مشکلات قدرت بیشتری بدهد.

انتخاب تو چیست؟

اگر شما هم از زنانی هستید که داستانی برای روایت دارید یا انتخاب مهمی در زندگی داشته‌اید که می‌تواند برای دیگران جذاب باشد، می‌توانید در کمپین «می خواهم انتخاب کنم» مشارکت کنید.

برای این کار کافی است داستان خود را با هشتگ ««#انتخاب_ تو_ چیست» در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید با مراجعه به بازار فرش سرای ابریشم، واقع در بازار، خیابان مصطفی خمینی، نرسیده به چهارراه سیروس، داستان انتخاب خود را به اشتراک بگذارید.

اگر می‌خواهید درباره‌ی این کمپین و دیگر بانوان حاضر در آن بیشتر بدانید به سایت سرای ابریشم به آدرس www.sarayeabrisham.com و یا صفحه‌ی اینستاگرام آن به آدرس instagram.com/sarayeabrisham مراجعه کنید.





انتشار محتوا:اخبار رسمی