bazarnews

کد خبر: ۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
مدیرکل مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: در ایام تعطیلات عید سعید فطر امسال در مقایسه با سال گذشته تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی کشور 13.6 درصد افزایش یافت. در تعطیلات عید فطر تردد در راه های کشور 13.6 درصد افزایش یافت
بازار نیوز- علی اکبر آشوری با اشاره به آمار تردد در ایام عید فطر و تعطیلات آخر هفته گذشته،گفت: براساس اطلاعات دریافتی از دوربین‌های نظارت تصویری نصب شده در محورهای کشور، بالاترین میزان تردد ساعتی در این مدت مربوط به روز 16 تیرماه با 430 تردد و کمترین تردد ساعتی در روز 17 تیر با 170 تردد انجام شده است.

مدیر کل مرکز مدیریت راه‌های کشور افزود: میانگین نرخ تردد ساعتی وسایل نقلیه در این تعطیلات 415 وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است.

وی گفت: باید توجه داشت، تعطیلات ایام عید فطر در سال جاری از روزهای سه‌شنبه 15 تا شنبه 19 تیرماه و برای سال گذشته از روز چهارشنبه تا دوشنبه محاسبه شده است که سال گذشته ایام تعطیل یک روز بیشتر بود.

آشوری با بیان اینکه ساعت پیک تردد در محورهای کشور از ساعت 18 تا 21 روز جمعه 19 تیرماه بوده است، خاطرنشان کرد: محور کرج - چالوس، آزادراه تهران- کرج و محور هراز در روزهای چهارشنبه و ساعاتی از صبحگاه روز پنجشنبه در حالت اشباع و تقاضا برای سفر بیش از ظرفیت محورها بوده است.

به گفته وی، در محور کرج - چالوس در ساعت 5 تا 6 صبح روز چهارشنبه 16 تیرماه در حالی که ظرفیت محور 2400 خودرو بوده، نرخ تردد 2347 گزارش شد و در زمان نزدیک شدن به تونل کندوان، ظرفیت موجود به 3200 خودرو رسید که باعث انسداد تونل شد.

این مقام مسوول تصریح کرد: در آن شرایط وضعیت تردد به حالت فوق اشباع رسیده بود به این صورت که تقاضای عبوری از ظرفیت محور بیشتر بوده و به دلیل عدم رعایت مقررات و حفظ خطوط عبوری توسط برخی از رانندگان به ویژه در منطقه تونل، این انسداد ایجاد شد.

وی افزود: خوشبختانه در کمترین زمان ممکن با تلاش تمام دستگاه‌های ذیربط و نیروهای امدادی، وضعیت بحران به کنترل درآمد و امدادرسانی به خودروهای در راه مانده انجام شد.

وی با اشاره به میزان تردد در سایر محورهای مواصلاتی اظهارداشت: آزادراه تهران- کرج روز پنجشنبه هفته گذشته در ساعات غیراشباع 7496 تردد در یک ساعت را تجربه کرد و در مسیر پلور- گزنک واقع در محور هراز ساعت 9 تا 10 صبح روز چهارشنبه 16 تیرماه 2208 تردد گزارش شد.

مدیرکل مرکز مدیریت راه های کشور با توجه به روند تردد عبوری به استان‌ها گفت: در این مدت به ترتیب استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، خراسان رضوی و گلستان بیشترین جذب سفر را نسبت به اردیبهشت ماه به عنوان یک ماه عادی برای سفر داشتند.

در 24 ساعت گذشته آزادراه کرج - تهران، آزادراه قزوین - کرج، آزادراه کرج - قزوین، آزادراه تهران - کرج، آزادراه زنجان - قزوین، آزادراه قم - تهران، پاکدشت - تهران، آزادراه ساوه - تهران، تهران - پاکدشت و جاجرود - تهران بیشترین تردد را به خود اختصاص دادند.
ایرنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: