bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران تهران ضمن تشریح وضعیت بازار خودروی کشور، گفت:در حال حاضر فعالان بازار خودرو، افزایش ۴۰ درصدی قیمت پایه‌ای محصولات را امری انجام شده دانسته و به همین خاطر در زمان فروش خودرو‌های خود این مقدار افزایش را اعمال کرده‌اند.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «سعید موتمنی» رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران تهران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون وضعیت فعلی بازار خودرو اظهار کرد: در حال حاضر قیمت خودرو‌های داخلی در روز‌های ابتدایی سال نسبت به ۲۸ اسفند سال قبل، به طور میانگین رشد ۴ تا ۵ درصدی را تجربه کرده است، اما اکنون با انتشار خبر افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو‌ها و بروز کشمکش‌های فراوان برای اعلام قیمت، شاهد بروز برخی آثار روانی در بازار خودرو طی بازه زمانی کوتاه مدتی خواهیم بود.

اعمال رشد ۴۰ درصدی در قیمت فروش اتومبیل‌ها/ بازار خودرو از شورای رقابت و صمت سبقت گرفت!
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران تهران افزود: با افزایش قیمت پایه‌ای خودرو‌ها و تداوم نوسانات نرخ ارز، شاهد رشد قیمت اتومبیل‌ها در بازار خواهیم بود، اما با افزایش عرضه از سوی خودروسازان، رشد قیمت خودرو متوقف و در نهایت کاهش می‌یابد.


وی همچنین درباره معاملات بازار خودرو هم توضیح داد:در حال حاضر قیمت خودرو‌ها بالا بوده و به خاطر این مسئله معاملات در این بازار تقریبا در نقطه صفر قرار دارد. اکنون نه فروشنده و نه خریدار، هیچ یک نمی‌دانند که در چنین شرایطی اقدام به انجام چه کاری کنند.


موتمنی همچنین درباره کشمکش وزارت صمت و شورای رقابت در اعلام قیمت پایه‌ای خودرو‌ها، گفت: در طول این مدت برخی افراد برای حفظ سرمایه ، قیمت‌های بالایی را برای فروش خودرو‌های خود اعلام کرده‌اند. در حال حاضر فعالان بازار خودرو، افزایش ۴۰ درصدی قیمت پایه‌ای محصولات را امری انجام شده دانسته و به همین خاطر در زمان فروش اتومبیل خود این مقدار افزایش را اعمال کرده‌اند.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: