bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک با انتقاد از حضور پررنگ قاچاقچیان پوشاک در بازار لباس مشکی ایام ماه محرم، گفت: در حال حاضر حداقل قیمت یک پیراهن مشکی ۴۰۰ هزار تومان، ولی در مقابل قیمت همین کالا به صورت قاچاق کمتر از ۱۰۰ هزار تومان است.

۴۰۰ هزار تومان، حداقل قیمت یک پیراهن مشکی/ پای قاچاقچیان به بازار لباس سیاه محرم هم باز شد!

گروه صنعت معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «مجید افتخاری» عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک درباره افزایش قیمت پیراهن مشکی در آستانه ماه محرم به بازارنیوز، گفت: در حال حاضر، پوشاک، به طور خاص لباس مشکی در زمره محصولاتی قرار دارد که به مانند سایر کالا‌های مصرفی، متاثر از نرخ تورم، رشد قیمتی قابل توجهی را نسبت به محرم سال گذشته تجربه کرده است.


این عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک افزود: البته باید این نکته راه هم خاطرنشان کرد که خرید پیراهن مشکی امری همیشگی بوده و به همین خاطر فرا رسیدن ایام ماه محرم تغییر آنچنانی در تقاضای این کالا ایجاد نمی‌کند؛ لذا این مسئله تاثیر چندانی در افزایش و یا کاهش لباس سیاه ندارد.


وی رقابت تنگاتنگ قاچاقچیان پوشاک با تولیدکنندگان این کالا را به عنوان اصلی‌ترین چالش بازار پوشاک در ایام منتهی به ماه محرم دانست و تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان و فروشندگان مجاز پوشاک، متاثر از این موضوع، کاهش تقاضای مصرف‌کنندگان و محدود بودن این بازار، خیلی زودتر از روال سابق به سمت فروش فوق العاده محصولات خود روی آورده‌اند.

افتخاری همچنین در پاسخ به این سوال که قیمت یک عدد پیراهن مشکی اکنون نسبت به محرم سال گذشته چند درصد افزایش داشته است، گفت: زمانی می‌توان به این سوال پاسخ درست داد که در ابتدا مشخص شود که منظور از پیراهن مشکی کالایی است که به صورت قاچاق وارد کشور شده یا اینکه توسط تولیدکنندگان داخلی تولید شده است.


این عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک توضیح داد: اکنون با توجه به گرانی مواد اولیه تولید پوشاک، حداقل قیمت تمام شده یک عدد تیشرت مشکی ساده برای یک تولیدکنندگان رقمی بالغ بر ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تومان بوده و با درج طرح و نقش و همچنین بسته‌بندی آن‌ها قیمت مصرف‌کننده آن افزایش می‌یابد. در نهایت همین کالا با رقمی نزدیک به ۲۸۰ الی ۳۰۰ هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.


وی همچنین خاطرنشان کرد: این مبالغ صرفاً هزینه‌های صرف شده برای یک عدد تیشرت معمولی است. اکنون اگر فردی بخواهد یک عدد پیراهن مشکی ساده برای ایام ماه محرم تهیه کند، باید آن را با حداقل قیمت ۴۰۰ هزار تومان خریداری کند.


افتخاری تصریح کرد: در مقابل تی‌شرت مشکی ساده ۳۰۰ هزار تومانی تولید داخل، مصرف‌کننده می‌تواند کالای مشابه قاچاق آن را از دست فروش و یا حتی برخی از فروشگاه با قیمتی حدود ۱۰۰ هزار تومان هم خریداری کند.


این عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک تاکید کرد: در حال حاضر به دلیل به صرفه بودن قیمت پوشاک قاچاق، تولیدات داخل در حال از دست دادن مزیت‌های خود هستند و کم کم سهم خود را به اجناس قاچاق می‌دهند.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: