bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه یک ضرورت برای صنایع کشور است، زیرا با تحقق این سیاست اقتصاد ایران در مقابل تحریم‌های اقتصادی هوشمند آسیب‌ناپذیر می‌شود.

اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه یک ضرورت برای صنایع کشور است

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «بهروز محبی نجم‌آبادی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون الزام تداوم اعطای اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه برای شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: لازمه رشد واقعی اقتصادی این است که رونق تولید در کشور اتفاق بیفتد. تولید گسترده و هدفمند زمانی محقق می‌شود ما که بتوانیم بر اساس یک نقشه آمایش جدی و همچنین ظرفیت‌های اقتصادی کشور سیاست گذاری‌هایی صحیحی داشته باشیم.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: اجرای سیاست اعطای اعتبار مالیاتی برای تحقیق و توسعه در بنگاه‌های تولیدی منجر به ورود فناوری در همه سطوح صنایع کشور می‌شود، دستاوردی که در نهایت اقتصاد کشور را در مقابل تحریم‌ها آسیب‌ناپذیر می‌کند. در طول سال‌های اخیر اقتصاد ایران از محل تحریم‌های اقتصادی هوشمند به دفعات متعدد مورد هدف قرار گرفته بود،اما با تحقق این امر، آسیب‌ناپذیر در مقابل تحریم‌ها هم بر طرف می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: در نظر گرفتن مشوق‌های مالیاتی هوشمند از جمله اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه یک ضرورت برای صنایع کشور است. این موضوع همواره مورد توجه بوده و اکنون باید دید که کمیسیون تلفیق مجلس با توجه به اهمیت این مسئله چه تصمیمی درخصوص ادامه آن می‌گیرد. در این جلسات نمایندگان دولت، مرکز پژوهش‌های مجلس، دیوان محاسبات و تمام کسانی که دخیل در موضوعات هستند، حضور دارند و نظرات کارشناسی خود را مطرح می‌کنند.


محبی گفت: با توجه به نیاز کشور به درآمد‌های مالیاتی پایدار و همچنین حساسیت‌های موجود درباره منابع درآمد‌های مالیاتی تلاش ما بر این است که سیاست اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه ادامه یابد. برخی با تاکید بر نیاز کشور به درآمد‌های پایدار، تمایلی به ادامه این سیاست ندارند.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر دولت توانایی لازم برای پرداخت هزینه‌های تحقیق و توسعه صنایع و بنگاه‌های اقتصادی را ندارد. به همین خاطر برای تداوم این قبیل تحقیقات باید با استفاده از اعمال برخی مشوق‌های مالیاتی باید از ظرفیت‌های مالی بخش خصوصی استفاده کنیم.


وی خاطرنشان کرد: برخی از نمایندگان مجلس مخالف حذف اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان بوده و حمایت خود از این سیاست را ادامه خواهند داد. مسئله حذف این سیاست در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم هم این موضوع اصلاح شده و قرار است اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه به عنوان یک سیاست مهم توسعه صنعتی کماکان حفظ شود.


محبی در پایان تاکید کرد: معتقدم کشوری که چهار سال پیاپی شعار رسمی اش توسط مقام معظم رهبری با عناوین مختلف تولید اعلام شده است، نیازمند نگاه مبتنی بر تشویق اقدامات توسعه‌ای است. مشوق‌هایی مانند اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه به رشد و توسعه‌ی کشور کمک می‌کند و باید تلاش کنیم که این طور حمایت‌ها ادامه پیدا کنند.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: