bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
«میرتاج الدینی» در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اهمیت اعتبارات تحقیق و توسعه در ارتقاء کیفی عملکرد صنایع، گفت: تحقق این سیاست یک امر ضروری است، زیرا با چشم پوشی از آن قدرت رقابت صنایع در بازار‌‎های داخلی و بین المللی کاسته می‌شود.

اعطای اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه برای ارتقاء صنایع یک ضرورت است

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محمدرضا میرتاج الدینی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز با اشاره به این موضوع که اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه یکی از بهترین اقدامات برای حمایت صنایع است، اظهار کرد: حمایت از تحقیق و توسعه واحد‌های تولیدی همواره باید در دستور کار قرار داشته باشد، زیرا این امر موتور محرکه رشد اقتصادی است و برای کشور مزیت‌های زیادی به همراه دارد.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: تحقیق و توسعه شرط پویایی و سرزندگی شرکت‌هاست و اگر می‌خواهیم صنایع مان به تولید محصولات نهایی مبادرت کنند، باید حمایت از آن‌ها را در قالب قوانین مختلف مانند اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه مدنظر داشته باشیم.


وی گفت: در دنیای امروز پویایی خاصی را در اقتصاد شاهد هستیم و شرکت‌ها برای اینکه در گردونه رقابت باقی بمانند و حرفی برای گفتن داشته باشند، باید از واحد‌های تحقیق و توسعه قوی برخوردار باشند.


میرتاج الدینی ادامه داد: از آن جایی که هزینه‌های تحقیق و توسعه بالا بوده و صنایع به تنهایی نمی‌توانند از پس تامین آن برآیند، دولت و یا مجلس می‌توانند با در نظر گرفتن مشوق‌های مالیاتی مانند اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه، بار مالی این امر را از روی دوش صنایع بردارند.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: توقف در یک سطح و تولید محصولات سنتی شرکت‌ها را از رشد باز می‌دارد و قدرت رقابت در بازار‌‎های داخلی و بین المللی را از آن‌ها می‌گیرد. تحقیق و توسعه شرط باقی ماندن شرکت‌ها در گردونه رقابت با دیگران است و باید حمایت از آن‌ها را مدنظر قرار دهیم.



وی ادامه داد: با توجه به اهمیتی که تحقیق و توسعه در سوق دادن صنایع به سمت توسعه زنجیره ارزش محصولات شان دارد، نمایندگان قانون اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه را مصوب کرد. این قانون همچنان پابرجاست و مجلس پیش بینی کرد که قوانین موازی مانند مالیات‌های مستقیم هم نتوانند آن را حذف کنند.


میرتاج الدینی خاطرنشان کرد: تحقیق و توسعه اهمیت بالایی در رشد اقتصادی کشور دارد و به همین دلیل با تمام توان از قانون اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه دفاع کرده و می‌کنیم.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه  در پایان تأکید کرد: بستر اصلی هزینه کرد اعتبارات تحقیق و توسعه برای دانش بنیان‌هاست. اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه را می‌توانیم به نحوی حمایت از دانش بنیان‌ها که برای رونق اقتصادی کشور ضروری هستند، به حساب بیاوریم.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: