bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
«عسگری» در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن انتقاد از بی توجهی سیاست‌گذاران اقتصادی کشور به اجرای کامل سیاست تثبیت نرخ ارز، عملیاتی شدن آن را به عنوان زمینه‌ای برای کاهش نرخ تورم در اقتصاد کشور دانست

گروه بانک و بورس بازارنیوز - سعید ترکاشوند؛ «مهدی عسگری» نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون شرایط اقتصادی کشور اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین مسئله کشور اقتصاد، تورم و معیشت است که به بخشی از آن‌ها در مجلس پرداخته شده که در نهایت تبدیل به قانون شده است. تعیین تکلیف مالیات بر عایدی سرمایه برای جلوگیری از معاملات مکرر دارایی‌ها، جلوگیری از احتکار زمین به منظور رونق ساخت و ساز مسکن و در نهایت قانون استقلال بانک مرکزی نمونه‌هایی عینی برای تصدیق این امر محسوب می‌شود.

تثبیت نرخ ارز، بستری برای کاهش نرخ تورم+ فیلم
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: یکی از مواردی که در طول این سال‌ها به آن توجه خاصی نشد، مسائل مربوط به سیاست‌های ارز کشور بود. تعیین تکلیف این موضوع نقش بسزایی در بهبود معیشت مردم و کنترل نرخ تورم دارد.


وی محدود شدن سقف ارز ترجیحی برای تامین کالا‌های اساسی بر روی عدد ۱۰ میلیارد یورو در سال ۱۴۰۳ را به عنوان یکی از مصادیق دانست که در مجلس مورد بی‌توجهی قرار گرفت.

 

عسگری در ادامه ضمن انتقاد از سیاست‌گذاران اقتصادی کشور به دلیل بی‌توجهی نسبت به اجرای کامل سیاست تثبیت نرخ ارز، پیرامون تجربه‌های موفق آن گفت: در حال حاضر کشور‌هایی مانند پاکستان، ترکیه، لبنان و مصر به خاطر آن که نرخ ارز شناور شده را در دستور کار خود قرار داده‌اند با نرخ‌های تورم بسیار سنگینی دست و پنجه نرم می‌کنند، اما در مقابل کشور‌هایی مانند عربستان، عراق، قطر و امارات متحده عربی که به شکلی سیاست تثبیت نرخ ارز را پیاده کردند، عمدتاً نرخ تورمی زیر ۳ درصد دارند.


مشروح گفته‌های عسگری را در کلیپ زیر مشاهده کنید:

 

پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: