bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
«کاکایی» در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
یک کارشناس صنعت خودرو ضمن اشاره به فراز ونشیب‌های صنعت و بازار خودرو در سال ۱۴۰۲، واردات اتومبیل‌های دست دوم را به عنوان به عنوان یک تحقیر در سال جاری عنوان کرد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «امیر حسن کاکایی» کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با بازارنیوز پیرامون ارزیابی خود از صنعت و بازار خودرو در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: این سال یکی از بدترین سال‌های صنعت و بازار خود طی ۳۰ سال گذشته بود. در سال ۱۴۰۲ اتفاقاتی افتاد که در نوع خود بی سابقه بود.

۱۴۰۲، پر افت و خیز‌ترین سال صنعت و بازار خودرو/ واردات اتومبیل دست دوم تحقیر سال بود
این کارشناس صنعت خودرو افزود: تخریب شدید ایران‌خودرو و سایپا و به عبارتی دیگر محصولات تولید داخل، توسعه و رشد مونتاژکاران و همچنین تبلیغ گسترده واردات خودرو به ویژه اتومبیل‌های کارکرده به منظور نجات بازار خودرو، از جمله مواردی بود که صنعت خودرو در این سال تجربه کرد.

وی در ادامه رسیدن زیان و بدهی رسمی ایران‌خودرو و سایپا به عدد ۴۵۰ هزار میلیارد تومان و همچنین اصرار شدید نمایندگان مجلس برای واردات خودرو و ایجاد فشار از سوی آن‌ها به دولت برای تحقق این موضوع را به عنوان دیگر چالش‌های صنعت و بازار خودرو در این سال برشمرد.


کاکایی گفت: تا به حال در تاریخ ایران سابقه نداشته که کسی به واردات خودرو‌های دست دوم افتخار کند، اما متاسفانه این مسئله در سال ۱۴۰۲ توسط نمایندگان مجلس انجام شد. این موضوع یک امر تحقیر کننده و از منظر اقتصادی و صنعتی هم یک عامل مخرب است.


این کارشناس صنعت خودرو همچنین درباره بازار خودرو در سال ۱۴۰۲ هم توضیح داد: بازار در این سال همواره در شرایط مخشوشی به سر می‌برد، به گونه‌ای که در مقاطعی از زمان قیمت انواع خودرو افزایش و در برخی مواقع هم کاهش پیدا می‌کرد. الان بازار خودرو در وضعیت رونق توام با تورم  قرار دارد.

پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: