bazarnews

کد خبر: ۱۳۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰
موسسه دموگرافیا هر ساله اقدام به شناسایی گران‌ترین شهرهای دنیا می کند که برای گزارش سال 2017 سه شهر هنگ کنگ، سیدنی و ونکوور در رتبه‌های اول تا سوم قرار داشتند.
به گزارش خبرنگار بازار  نیوز و به نقل از سی ان ان،  سه شهر هنگ‌کنگ، ونکوور و سیدنی در سه‌گوشه مختلف از جهان قرار گرفته‌اند اما هر سه شهر در یک چیز با یکدیگر شبیه هستند.  بر اساس  سیزدهمین رتبه‌بندی سالیانه مسکن، ‌ هر سه شهر گران‌ترین شهرهای دنیا در سال 2017 هستند.

سه سال قبل هنک کنگ به تحقیقات این نهاد اضافه شود و از همان سال و برای سه سال متوالی این شهر توانست رتبه اول را کسب کند. با 385 دلار می‌توان آپارتمانی کوچک‌تر از 9 مترمربع در این شهر اجاره کرد.

روش تحقیق
کشورها بر اساس مطالعه می‌شوند که متوسط قیمتی خانه‌ها در یک شهر محاسبه شده و سپس این عدد بر متوسط درآمدی خانوارهای آن شهر تقسیم می‌شود. این روش توسط بانک جهانی و سازمان ملل پیشنهاد شده است.درمجموع 406 بازار شهری در 9 کشور (استرالیا، کانادا، هنگ‌کنگ، ایرلند، ژاپن، نیوزیلند، سنگاپور، بریتانیا و آمریکا) با استفاده از داده‌های فصل سوم سال 2016 مورد آنالیز قرار گرفت.

بررسی کشورها
وقتی به بررسی ملیت‌ها می‌پردازیم متوجه می‌شویم شاخص هنگ‌کنگ که در صدر گران‌ترین کشور برای خرید خانه وجود دارد سه برابر رتبه دوم یعنی نیوزیلند است. 
استرالیا در حال حاضر سومین کشور گران دنیا برای خرید خانه است. قیمت‌ها در آنجا شدیداً بعد از دهه 1980 افزایش یافته است.

امسال 54 بازار استرالیا مورد بررسی قرار گرفت که به غیر 9 عدد، باقی در زیر مجموعه گران یا بسیار گران دسته‌بندی می‌شدند.

یکی از دلایل افزایش قیمت سیدنی این است که سرمایه‌گذاران خارجی بسیار وارد این بازار شده‌اند. مشکل استرالیا این است که سرمایه‌گذاران روسی، چینی و خاورمیانه بسیار در این کشور به سمت خرید ملک رفته‌اند و نقش فعالی را بازی می‌کنند. 

گران‌ترین بازار مسکن در سال 2017
1- هنگ‌کنگ، چین
2- سیدنی، استرالیا
3- ونکوور، کانادا
4- اکلند، نیوزیلند
5- سان خوزه، آمریکا
6- ملبرن، استرالیا
7- هونولولو، آمریکا
8- لس آنجلس، آمریکا
9- سان فرانسیسکو، آمریکا
10- بورنموث، بریتانیا

ارزانترین بازار مسکن
آمریکا برای بار چهارم به عنوان ارزان‌ترین کشور در بازار مسکن شناخته شد. ارزان‌ترین شهر برای زندگی در آمریکا، راسین در ویسکانسین و بی سیتی در میشیگان است. ژاپن و بریتانیا دو کشور بعدی هستند که ارزان‌ترین بازار مسکن در دنیا را دارند. لیست 10 شهر ارزان دنیا در زیر آمده است.
1- ریسین، آمریکا
2- بی سیتی، آمریکا
3- دکاتور، آمریکا
4- المیرا، آمریکا
5- ایست استراسبورگ، آمریکا
6- کاراتا، استرالیا
7- لیما، آمریکا
8- مونکتون، کانادا
9- پریا، آمریکا
10- روکفرد، آمریکا

 

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: